از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46985

179 بازدید

به گزارش خطرنگار، الوطن سوریه نوشت: جنگنده های ائتلاف امریکایی شهرک ‘الباغوز’ علیا را هدف قرار داده است؛ منطقه ای که در نزدیکی شهرک ‘هجین’ واقع در بخش شرقی دیرالزور قرار دارد.از سوی دیگر دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد گزارش داد، با توجه به آن که […]

به گزارش خطرنگار، الوطن سوریه نوشت: جنگنده های ائتلاف امریکایی شهرک ‘الباغوز’ علیا را هدف قرار داده است؛ منطقه ای که در نزدیکی شهرک ‘هجین’ واقع در بخش شرقی دیرالزور قرار دارد.
از سوی دیگر دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد گزارش داد، با توجه به آن که وضعیت جسمانی برخی از زخمی شده ها وخیم گزارش می شود، احتمال افزایش کشته ها وجود دارد.
از سوی دیگر، برخی منابع غیر رسمی سوریه شمار زخمی های حمله ائتلاف امریکایی به این منطقه را ۱۷ تن اعلام کردند و گزارش دادند: اسم سه کودک نیز در میان کشته شدگان دیده می شود.
سازمان آمریکایی ایروارز «airwars» که یک سازمان فعال غیر دولتی و حقوقی آمریکایی به شمار می رود، بهمن ماه ۹۶ در گزارش سالانه خود اعلام کرد: شمار غیر نظامیانی که در سال ۲۰۱۷ در حملات هوایی ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده اند، به ۶ هزار و ۴۷ تن رسیده است.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه آگوست ۲۰۱۴ (مرداد ۹۳) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» را تشکیل داد.
سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.
دولت دمشق همچنین همکاری واشنگتن با نیروهای دمکراتیک کرد سوریه را فاقد وجاهت قانونی می داند، گروهی که با حمایت آمریکا با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.
شبس**۹۳۶۳**۱۸۵۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سوریه


دیر الزور


ائتلاف ضد داعش

نظرات بسته شده است.