از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46949

113 بازدید

به گزارش خطرنگار، ،مجید احسانی شامگاه پنجشنبه در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فارس افزود: بدهی ۱۰ هزار و ۶۷۹ زندانی که پارسال آزاد شده اند ۹ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم توسط ستاد دیه کشور تامین شد.وی ادامه داد: با اقدامات و رایزنی های ستاد دیه کشور […]

به گزارش خطرنگار، ،مجید احسانی شامگاه پنجشنبه در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فارس افزود: بدهی ۱۰ هزار و ۶۷۹ زندانی که پارسال آزاد شده اند ۹ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم توسط ستاد دیه کشور تامین شد.
وی ادامه داد: با اقدامات و رایزنی های ستاد دیه کشور در سال گذشته شاکیان از حدود ۳۸ درصد کل طلب خود یعنی مبلغی در حدود سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال گذشت کردند.
معاون اجرایی ستاد دیه جرایم غیرعمد بیان کرد: ورود هر فرد به زندان آثار مخرب بسیاری را در پی دارد که متاسفانه اعضای خانواده زندانی را نیز در بر می گیرد؛ از این رو، همت نیک اندیشان و خیرین در خصوص آزادی زندانیان از بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.
احسانی در ادامه بر ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها تاکید کرد و گفت: پارسال ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر در جاده های کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند و ۳۳۵ هزار و ۹۹۵ نفر نیز مصدوم شدند.
وی بیان کرد: بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادفات پشت میله های زندان به سر می برند.
این مقام مسئول اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود افراد به زندانها لازم است درباره برخی موضوعات مانند تعهدات نامتناسب با توان افراد، اعتماد بیش از حد، طمع و مهریه به جامعه آگاهی های ضروری داده شود.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


ستاد دیه


زندانی


جرایم غیرعمد

نظرات بسته شده است.