از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46857

141 بازدید

به گزارش ایرنا،با انحلال مجلس ملی پاکستان و مجالس ایالتی، دولت موقت اداره امور کشور را برای برگزاری انتخابات سراسری بر عهده می گیرد. دولت و رهبر جناح مخالف دولت پاکستان دوشنبه هفته جاری ‘ناصر الملک’ رئیس پیشین قوه قضائیه و قاضی بازنشسته دیوانعالی کشور را به عنوان نخست وزیر موقت (دولت انتقالی) پاکستان انتخاب […]

به گزارش ایرنا،با انحلال مجلس ملی پاکستان و مجالس ایالتی، دولت موقت اداره امور کشور را برای برگزاری انتخابات سراسری بر عهده می گیرد.
دولت و رهبر جناح مخالف دولت پاکستان دوشنبه هفته جاری ‘ناصر الملک’ رئیس پیشین قوه قضائیه و قاضی بازنشسته دیوانعالی کشور را به عنوان نخست وزیر موقت (دولت انتقالی) پاکستان انتخاب و معرفی کردند.
آیین ادای سوگند خدمت ‘ناصر المُلک’ نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان فردا-جمعه- ساعت ۱۱ صبح در کاخ ریاست جمهوری در اسلام آباد برگزار می شود.
نخست وزیر موقت پاکستان در حضور ‘ممنون حسین’ رئیس جمهوری این کشور سوگند خدمت یاد می کند .وی دولت را به فردی که در انتخابات آتی پیروز می شود، تحویل خواهد داد.
محمد نواز شریف که در طول عمر سیاسی خود برای سومین بار نخست وزیر پاکستان شده بود، سال گذشته به دلیل اتهام فساد مالی و براساس حکم دیوان عالی پاکستان، ناچار به استعفا شده و در سومین دوره نخست وزیر خود نیز ، مثل دور اول و دوم، نتوانست دوره پنج ساله نخست وزیر را تکمیل کند. پس از نواز شریف، شاهد خاقان عباسی یکی از اعضای اصلی حزب مسلم لیگ نواز بر کرسی نخست وزیر تکیه زد و امروز، آخرین روز جلوس وی بر این کرسی قدرت سیاسی در پاکستان خواهد بود.
آساق**۶۱۲۵**۱۶۰۰**۱۷۲۳

انتهای پیام /*


سیاسی


انتخابات پاکستان


حزب مسلم لیگ نواز


نخست وزیر موقت

نظرات بسته شده است.