از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46739

124 بازدید

به گزارش بامداد پنجشنبه خطرنگار، شهروندان معترض به سیاست های اقتصادی دولت یونان که از صبح روز چهارشنبه برای مدت ۲۴ ساعت اعتصاب و دست از گار گشیده بودند، شب با تجمع در خیابان میادین اصلی شهر آتن پایتخت یونان و دیگر شهرهای بزرگ این کشور دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.در شهر آتن معترضین ابتدا […]

به گزارش بامداد پنجشنبه خطرنگار، شهروندان معترض به سیاست های اقتصادی دولت یونان که از صبح روز چهارشنبه برای مدت ۲۴ ساعت اعتصاب و دست از گار گشیده بودند، شب با تجمع در خیابان میادین اصلی شهر آتن پایتخت یونان و دیگر شهرهای بزرگ این کشور دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.
در شهر آتن معترضین ابتدا در میادین ‘ سینداگما’ مقابل پارلمان یونان، ‘ آمونیا’ و ‘ کلاتموناس’ که سه میدان اصلی شهر آتن می باشند، تجمع و سپس در خیابان های مرکزی شهر آتن بسوی پارلمان یونان راهپیمایی کردند.
معترضین در خلال راهپیمایی و تجمع مقابل پارلمان یونان با سر دادن شعارهایی همچون’ داشتن کار حق مرد است’،’ بیش از این به مردم فشار اقتصادی وارد نکنید’،: حقوق بازنشستگی افراد مسن را بیش ازاین کاهش ندهید’ و به مبارزات خود علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت چپگرا که به دستور و خواسته اتحادیه اروپا در یونان بکار گرفته است، ادامه خواهیم داد، از دولتمردان خواستند که کمی هم بفکر مردم باشند.
معترضین قصد ورود به پارلمان یونان را داشتند که با عکس العمل شدید نیروهای امنیتی مواجه و درگیری هایی بین معترضین و نیروهای امنیتی رخداد.
به همین دلیل تردد وسایل نقلیه در سطح شهر آتن برای مدتی ممنوع شد.
بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان، تظاهرات گسترده ای در اکثر شهرهای یونان همزمان با تظاهرات معترضین در شهر آتن با حضور کسترده مردم برگزار شد.
این اعتصاب سراسری به ابتکار اتحادیه کارگری یونان، اتحادیه کارمندان، اتحادیه کارگران مبارز و اتحادیه اساتید و معلمان که چهار اتحادیه بزرگ یونان محسوب می شوند، از صبح روز چهارشنبه آغاز شده است.
در پی این اعتصاب گسترده، اتحادیه کنترل پرواز های فرودگاه ها، خطوط ریلی و اتوبوسرانی سراسر یونان، خطوط حمل و نقل زمینی و دریایی، بنادر، بانک ها، مدارس و دانشگاه، بیمارستان ها، رسانه های خبری گفتاری و نوشتاری سراسر این کشور، گمرکات و همه ادارات دولتی و خصوصی دیگر تعطیل شدند.
در این اعتصاب، کارکنان کنترل پرواز های تمامی فرودگاه های یونان به مدت ۴ ساعت دست از کار کشیدند و تعداد زیادی از پروزارهای داخلی و خارجی که قرار بوده بین ساعت ۹ صبح تا ۱۳ انجام شود، لغو و تعداد زیادی نیز با تاخیر یا تغییر ساعت پرواز انجام شد.
اتحادیه صنف کارکنان وسایل نقلیه عمومی یونان چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امروز (پنجشنبه) تمامی وسایل نقلیه عمومی در یونان دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.
شبد**اروپام**۴۶۲**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


اعتصاب سراسری


معترضن به سیاست اقتصادی


یونان

نظرات بسته شده است.