از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46286

135 بازدید

عباس دربان روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خطرنگار، افزود: ۴۵ ورزشکار سازمان‌یافته به صورت فعال و در رشته‌های گلبال، دو و میدانی و شطرنج زیر نظر هیأت نابینایان و کم بینایان فعالیت دارند و تمرکز نهادهای مرتبط برای ورود هرچه بیشتر این افراد به عرصه‌های اجتماعی و ورزشی است. وی ورزش را […]

عباس دربان روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خطرنگار، افزود: ۴۵ ورزشکار سازمان‌یافته به صورت فعال و در رشته‌های گلبال، دو و میدانی و شطرنج زیر نظر هیأت نابینایان و کم بینایان فعالیت دارند و تمرکز نهادهای مرتبط برای ورود هرچه بیشتر این افراد به عرصه‌های اجتماعی و ورزشی است.
وی ورزش را عاملی برای افزایش شادابی در بین نابینایان و کم بینایان و در نهایت زمینه کسب استقلال نسبی آنان ذکرکرد و یادآور شد: در صدد هستیم با برطرف کردن موانع ورزش و فعالیت این قشر، تعداد افرادی که تاکنون به هر دلایلی وارد این حیطه نشدند را به میدان بیاوریم.
دربان با اشاره به ضرورت ساماندهی هیأت نابینایان و کم بینایان استان و خروج از وضعیت گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود اعتبارات در یک برنامه‌ زمان بندی شده، این هیأت به سمت عملیاتی شدن اهداف و دیدگاه‌ها پیش خواهد رفت.
رییس هیأت نابینایان و کم بینایان استان سمنان کمبود اعتبارات را عمده چالش این هیات اعلام و اضافه کرد: تزریق اعتبارات در برگزاری مسابقات ، اجرای برنامه‌های آموزشی و اردوهای فرهنگی عاملی موثر برای ارتقای هیأت ‌های ورزشی است که حمایت مالی بیش از این از دست مسوولان استان خارج است.
وی حمایت وزارت ورزش و جوانان برای بهبود زیرساخت‌های ورزشی هیأت نابینایان و کم بینایان را ضروری دانست و یادآور شد: ایجاد سالن‌های اختصاصی مجهز، عاملی برای استقبال این ورزشکاران از مقوله ورزش و تحرک است.
دربان با اشاره به این که هیأت نابینایان استان با وجود مشکلات اعتباری عزم خود را برای ساماندهی و رفع موانع و کمبودهای ورزشکاران روشندل و کم‌بینا جذب کرده است ، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن این اهداف اداره کل های بهزیستی و ورزش و جوانان استان یاریگر و پای کار هستند.
به گزارش خطرنگار، استان سمنان بیش از ۳۰ هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف و هیأت نابینایان و کم بینایان سمنان ۴۵ ورزشکار سازمان‌یافته دارد و با برنامه هدفمند سعی دارد تعداد افراد سازمان‌یافته را افزایش دهد.
۷۳۴۲/۶۰۲۶

انتهای پیام /*


ورزش


نابینایان


سمنان


همکاری

نظرات بسته شده است.