از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 45343

160 بازدید

حمیدرضا نعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، با بیان اینکه تئاتر کودک در این ایران قربانی نادیده گرفته شدنها شده است، افزود: این بخش از نمایش، پایه فرهنگ و هنر است اما اعتراض های این قشر به دلیل نداشتن پایگاه های رسانه ای و خبری به گوش مدیران نمی رسد. […]

حمیدرضا نعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، با بیان اینکه تئاتر کودک در این ایران قربانی نادیده گرفته شدنها شده است، افزود: این بخش از نمایش، پایه فرهنگ و هنر است اما اعتراض های این قشر به دلیل نداشتن پایگاه های رسانه ای و خبری به گوش مدیران نمی رسد.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، هنرمندان کودک و نوجوان نیز انسجامی با یکدیگر ندارند، به حال خود رها شده اند و هیچ برنامه ریزی برای رشد، ارتقا و رسیدگی به آنان وجود ندارد.
نعیمی تاکید کرد: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و برپایی کانون های پرورش فکری در تهران و چند شهر دیگر تنها برای ارائه یک آمار و ابراز وجود از سوی مدیران است اما این حرکت نه فراگیر شده و نه توانسته است تاثیری در بهبود وضعیت این بخش از تئاتر داشته باشد.
کارگردان نمایش «سقراط» با اشاره به فعالیت تالار هنر که مختص فعالیت تئاتر کودک و نوجوان است، اظهار داشت: این مکان به دلیل مدیریت های نامناسب، رویداد ویژه ای رقم نمی زند و نمی تواند به این بخش از هنر کمکی کند و این وضعیت موجبات ناخرسندی هنرمندان را فراهم کرده است.
نعیمی با بیان اینکه تئاتر بزرگسال به واسطه هنرمندان و افراد موثر و صاحب رسانه ای جدی قلمداد می شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که به هنرمندان پیشکسوت بی توجهی شود اصحاب رسانه نگاه مسئولان را معطوف می کنند اما این روند در نمایش کودک و نوجوان دیده نمی شود.
وی افزود: نمی توان انتظار داشت که در کشوری، تئاتر کودک و نوجوان ساماندهی نشده باشد اما تئاتر بالنده بزرگسال داشته یا نمایش ها برای مخاطب حرف موثری برای بیان داشته باشد.
به گفته این کارگردان عرصه نمایش، اگر تئاتر کودک و نوجوان رشد نیابد مخاطب تئاترشناس هم در جامعه به وجود نمی آید و این در حالیست که تئاتر از کودکی می تواند نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ داشته باشد.
فراهنگ ** ۷۵۶۱**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر کودک و نوجوان


حمید رضا نعیمی


قربانی

نظرات بسته شده است.