از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 44590

118 بازدید

به گزارش پایگاه خبری ‘القدس العربی’، تظاهرات فلسطینیان ساکن حیفا امروز (دوشنبه) و برای ششمین روز متوالی توسط نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شد. این پایگاه خبری افزود: با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، خشونت نظامیان صهیونیست نسبت به فلسطینیان افزایش یافته است .فلسطینیان ساکن حیفا که در اعتراض به کشتار اهالی […]

به گزارش پایگاه خبری ‘القدس العربی’، تظاهرات فلسطینیان ساکن حیفا امروز (دوشنبه) و برای ششمین روز متوالی توسط نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شد.
این پایگاه خبری افزود: با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، خشونت نظامیان صهیونیست نسبت به فلسطینیان افزایش یافته است .
فلسطینیان ساکن حیفا که در اعتراض به کشتار اهالی غزه توسط نظامیان صهیونیست در این شهر تظاهرات کردند، با خشونت شدید و اعمال زور نظامیان اشغالگر مواجه شدند.
‘کمیته عالی پیگیری سرزمین های ۴۸’ با برگزاری تجمع در مقابل مرکز پلیس رژیم صهیونیستی در حیفا، همبستگی خود را با دستگیر شدگان این شهر اعلام و بازداشت های ظالمانه تظاهر کنندگان توسط نظامیان اشغالگر را محکوم کردند.
منابع حقوقی در حیفا اعلام کردند که پلیس و نظامیان صهیونیست فقط اقدام به سرکوب تظاهرات و بازداشت فعالان آنها نکردند، بلکه هنگام بازجویی از فلسطینیان بازداشت شده در مرکز پلیس نیز آنها را مورد شکنجه شدید قرار دادند به طوری که برخی از آنها به مرکز مراقبت های ویژه بیمارستان ها انتقال یافتند.
القدس العربی افزود که وکلا و حقوقدانان عرب با صدور بیانیه ای اقدامات سرکوب گرایانه پلیس و نظامیان صهیونیست در حق تظاهرکنندگان حیفا و دیگر مناطق فلسطینی را محکوم کردند.
حقوقدانان عرب اعلام کردند که صدها تن از پلیس و نظامیان تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی با حمله به تظاهر کنندگان حیفا و دستگیری دهها تن و شکنجه آنها هنگام بازجویی، بسیاری را به بیمارستان ها منتقل کردند.
این بیانیه با تاکید بر اینکه خشونت نظامیان صهیونیست در برخورد با تظاهر کنندگان فلسطینی تعجب آور نیست، کشتار مردم بی گناه فلسطین با گلوله را محکوم و حق بازگشت و مقابله با اشغالگری ها و محاصره غزه را وظیفه انسانی و ملی دانست.
بیانیه مذکور از حقوقدانان، نیروهای مردمی و نهادهای مدنی خواست با برگزاری تجمع های اعتراض آمیز در حیفا مانع تداوم اقدامات خشونت آمیز نظامیان رژیم صهیونیستی شوند.
‘جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین’ نیز در بیانیه ای با اعلام حمایت از تظاهرات فلسطینیان ساکن حیفا در حمایت از اهالی غزه، بر وحدت اراضی، ملت و سرنوشت فلسطینیان و مقابله با توطئه از بین بردن مساله فلسطین تاکید کرد .
این بیانیه بر اهمیت تداوم راه پیمایی بازگشت و انتقال آن به سایر مناطق فلسطینی برای مقابله با سیاست های ظالمانه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد.
ساکنان غزه از روز ۳۰ مارس (جمعه ۱۰ فروردین) مصادف با سالگرد ‘روز زمین’ راهپیمایی موسوم به ‘راهپیمایی بزرگ بازگشت’ در منطقه مرزی بین غزه و سرزمینهای اشغالی برگزار کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله راه پیمایی فلسطینیان در نوار غزه که هر جمعه برگزار می شود، تاکنون ۱۲۰ فلسطینی را شهید و بیش از سه هزار تن دیگر را مجروح کرده اند.
فلسطینیان از سال ۱۹۷۶ تاکنون روز ۳۰ مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال ۱۹۷۶ هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.
خاورم** ۱۴۵۳**۱۶۵۱

انتهای پیام /*


سیاسی


نظامیان صهیونیست


حیفا


سرکوب

نظرات بسته شده است.