از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 44515

114 بازدید

سیدشهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود :معضل کمبود آب در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی سمنان برکسی پوشیده نیست و باید وزارت نیرو در بلند مدت اجرای طرح انتقال آب از سایر حوزه ها را به عنوان راهبردی حکیمانه برای رفع تنش آبی و مشکل زیرساختی برای اجرای […]

سیدشهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود :معضل کمبود آب در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی سمنان برکسی پوشیده نیست و باید وزارت نیرو در بلند مدت اجرای طرح انتقال آب از سایر حوزه ها را به عنوان راهبردی حکیمانه برای رفع تنش آبی و مشکل زیرساختی برای اجرای طرح های اشتغال آفرین در استان مدنظر قرار دهد.
وی اظهارداشت: فکر جناحی و حزبی و منطقه گرایی استان را به شکوفایی اقتصادی نزدیک نمی کند بلکه اتحاد و همدلی اقشار جامعه، مردم و مسوولان می تواند سمنان را به عنوان استانی شاخص در بحث اشتغال آفرینی در منطقه مطرح کند.
وی بیان داشت : تاخیر در انجام امور اداری فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در ادارات به افزایش آمار بیکاری در استان می انجامد و بی اعتنایی نهادهای اجرایی در انجام امور اداری آنان قابل پذیرش نیست.
وی تصریح کرد : مسوولانی که انرژی و توان خدمت به مردم را ندارند باید از مسوولیت کنار بکشند و باید پذیرفت که بخش قابل توجه ای از مشکلات کنونی کشور و استان به دلیل بی کفایتی بعضی از مسوولان در گذشته است.
استاندار سمنان ادامه داد : وضعیت اشتغال در سمنان چندان نگران کننده نیست و این استان اکنون در بین استان های کشور از نظر شاخص بیکاری در رتبه دوم قرار دارد.
چاوشی یادآور شد : حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در یک سال گذشته به واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان پرداخت شده که باید مسوولان دستگاه های اجرایی براساس شاخص و آمارها، ارزیابی کنند که تا چه میزان ،اجرای این طرح به افزایش اشتغال در استان انجامیده است.
به گزارش خطرنگار، در سال ۹۶، نرخ بیکاری در استان سمنان ۸٫۹ درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات ۹ هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد ۸۷ طرح با سرمایه گذاری ۷۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
در استان بیش از ۷۰۰ هزار نفری سمنان یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
۶۰۲۶/۷۳۳۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


نهادها


بخش خصوصی


همکاری

نظرات بسته شده است.