از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43956

158 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، رضا خواجه ای عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر این آواربرداری ها در مناطق روستایی است به همین دلیل روند ساخت واحدهای زلزله زده در شهرها نسبت به روستاها کندتر پیش می رود.وی افزود: پیش بینی می شود […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، رضا خواجه ای عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر این آواربرداری ها در مناطق روستایی است به همین دلیل روند ساخت واحدهای زلزله زده در شهرها نسبت به روستاها کندتر پیش می رود.
وی افزود: پیش بینی می شود تعمیر واحدهای آسیب دیده و جمع آوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر و مناطق زلزله زده هرچه سریع تر به پایان برسد.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه عنوان کرد: پیمانکاران بنیاد مسکن تاکنون کار پی کنی ۱۷ هزار و ۲۱۷ واحد مسکونی را به اتمام رسانده و بتن ریزی ۱۰ و ۴۰۲ واحد را انجام داده اند.
خواجه ای با بیان اینکه کار اجرای سقف هفت هزار و ۱۱ واحد مسکونی به اتمام رسیده است، گفت: سه هزار و ۸۳۴ واحد نیز در مناطق زلزله زده دیوارچینی شده است.
وی اعلام کرد: در صورت مساعد بودن هوا بنیاد مسکن در هر هفته کار احداث ۸۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده را آغاز خواهد کرد.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه پیشتر گفته بود که عملیات تعمیر و بازسازی ۳۲ هزار واحد آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان به پایان رسیده است.
وی گفت: در مجموع ۸۸ هزار واحد آسیب دیده در مناطق زلزله زده به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۵۸ هزار واحد با بانک ها عقد قرارداد بسته و مابقی هم در مرحله عقد قرارداد هستند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: هشت تن سیمان رایگان و میلگرد با قیمت پایین تر از نرخ بازار در اختیار واحدهای تخریبی قرار داده می شود.
خواجه ای گفت: بخشنامه ای به تمام بانک های عامل مبنی بر پرداخت تسهیلات معیشتی به مستاجران مناطق زلزله زده نیز ابلاغ شده است.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
۷۴۴۵/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


زلزله۹۶


آواربرداری


معاون بنیاد مسکن

نظرات بسته شده است.