از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43781

90 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ، مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا عصر سه شنبه در این آئین گفت: ایرانیان خود را در اشعار فردوسی، روایات و رویدادهای آن می‌ بینند و هیچ کشوری به اندازه ایران به شعر و ادبیات علاقه نشان نمی دهد.هوشنگ مجرب افزود: فردوسی در ادبیات فارسی جایگاهی ویژه دارد و‌ […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ، مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا عصر سه شنبه در این آئین گفت: ایرانیان خود را در اشعار فردوسی، روایات و رویدادهای آن می‌ بینند و هیچ کشوری به اندازه ایران به شعر و ادبیات علاقه نشان نمی دهد.
هوشنگ مجرب افزود: فردوسی در ادبیات فارسی جایگاهی ویژه دارد و‌ از چهار ستون اصلی‌ آن‌ است و متن شاهنامه در سه سطح فکری، ارزش های ادبی و زبان نیازمند توجه کارشناسانه است.
وی بیان کرد: توسعه روز افزون استفاده از فضای مجازی نباید به دوری از متون و کتب ادبی منجر شود و نسل جوان باید با اندیشه و معارف ادبیات فارسی آشنا شود.
مجرب ادامه داد: شعر از عطایای الهی و نعمت های خداوندی است و در فوران چشمه اندیشه، به شکل کنایه و استعاره و تشبیه جاری می شود.
او گفت: برگزاری نشست های مشترک انجمن های شعر در استان گیلان باید استمرار یابد و باعث شناسایی و معرفی استعدادهای برتر شعر شده و بستر شب های شعر و همایش های ادبی را فراهم می کند.
در این آئین حدود ۲۰ نفر از شاعران آستارا و انزلی سروده های خود را برای حاضران خواندند.
با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی نامگذاری شده است.
شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت دارند.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز بزرگداشت فردوسی


نشست شاعران


انزلی و آستارا

نظرات بسته شده است.