از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43631

137 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، وحید جلیلی روز سه شنبه در نشست بایسته های عدالت خواهی در دهه پنجم انقلاب در گنبدکاووس افزود: جنبش طرح مساله، جنبشی است که مسائل و مشکلات جامعه را به صورت منصفانه و منطقی از مسئولان پیگیری می کند.وی افزود: اکنون در کشور دو جریان سیاسی و فرهنگی فعال است که […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، وحید جلیلی روز سه شنبه در نشست بایسته های عدالت خواهی در دهه پنجم انقلاب در گنبدکاووس افزود: جنبش طرح مساله، جنبشی است که مسائل و مشکلات جامعه را به صورت منصفانه و منطقی از مسئولان پیگیری می کند.
وی افزود: اکنون در کشور دو جریان سیاسی و فرهنگی فعال است که با استفاده از فضای رسانه ای و امکاناتی که در اختیار دارند، یکی با پیگیری مسائل کم اهمیت مردم را از توجه به مسائل مهم باز می دارد و دیگری با سیاه نمایی مسائل و مشکلات، یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق می کند.
جلیلی اضافه کرد: این دو جریان مکمل هم بوده و همچون دو لبه یک قیچی عمل می کنند و بدون توجه به دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم، تنها به فکر منافع حزبی و جناحی و رسیدن به قدرت هستند و جلو طرح مساله را می گیرند.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی دستاوردها و خدمات زیادی درحوزه های مختلف و در اقصی نقاط کشور داشته که نباید نادیده گرفته شود، گفت: اگرچه نقدها و اعتراض هایی نیز نسبت به برخی عملکردهای نظام وجود دارد اما نباید به عاملی برای بی اعتمادی به دستاوردهای آن تبدیل شود.
جلیلی افزود: برای مقابله با دو جریان اشاره شده و افزایش اعتماد به دستاوردهای نظام، جامعه به جنبش طرح مساله نیاز دارد تا بتواند منصفانه و منطقی، هر دو نیمه خالی و پر لیوان را با هم دیده و امید به آینده را در جامعه تزریق نماید.
وی اضافه کرد: در کنار این دو جریان اما جریان سومی نیز که خطرناک تر از دو جریان قبلی است، وجود دارد که تلاش دارد بی مسئولیتی را درجامعه نهادینه نماید و انجام همه امور را از حکومت، دولت، دستگاه قضایی و قوه مقننه می خواهد.
جلیلی تصریح کرد: اینکه انقلاب کردیم تا حکومت و قوای زیر مجموعه آن مسئولیت ها را انجام دهند درست است، اما نباید مردم را بازنشسته کرده و مشارکت و مسئولیت آنان را نادیده گرفت.
وی گفت: عدالت خواهی به معنی انجام همه امور و مسئولیت ها توسط حکومت نیست بلکه باید مسئولیت پذیری را ابتدا در خود و مردم نهادینه کرد و همگام با حکومت و دولت حرکت کرد همانگونه که این همراهی ها در دهه ۶۰ و دوران دفاع مقدس وجود داشت.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با ابراز گله مندی از وضعیت اجتماعی و برخی ناهنجاری ها در جامعه و نادیدن گرفته شدن بسیاری از بدیهیات معارف اسلامی گفت: آیا متولی این وضعیت تنها حکومت و دولت ها هستند یا اینکه ما مردم نسبت به وظایف خود از جمله امر به معروف و نهی از منکر عمل نمی کنیم؟
وی با تاکید برضرورت تشکیل شبکه های اجتماعی فعال درجامعه، افزود: وجود چنین شبکه هایی سبب می شود تا ضمن اطلاع از اوضاع و احوال جامعه، بر رفتار و عملکرد مسئولان در انجام وظایف محوله نیز نظارت داشته باشیم.
در آغاز این نشست مستند زمستان یورت با موضوع حادثه انفجار در این معدن نیز پخش شد و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این حادثه گفت: اگر شبکه اجتماعی فعال داشتیم و از وضعیت معدن و کارگران آن اطلاع می داشتیم و آن را به مسئولان منعکس و از آنان مطالبه می کردیم، شاید این حادثه رخ نمی داد.
به گزارش خطرنگار، دراین نشست که به همت تشکل و حسینیه اندیشه انقلاب اسلامی شهر گنبدکاووس برگزار شد، حجت الاسلام علی اکبر نصرتی امام جمعه موقت گنبدکاووس نیز درسخنانی گفت: دلیل اصلی دغدغه عدالت داشتن بعد از ۴۰ سال، قیچی شدن مساله عدالت پس از جنگ و در جریان تدوین برنامه های توسعه کشور بود.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


سیاسی


احزاب و گروه ها


جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی


گنبدکاووس

نظرات بسته شده است.