از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43573

141 بازدید

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، «سید عباس عراقچی» پیش از سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و ملاقات با فدریکا موگرینی و وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس، امروز – دوشنبه- در راس هیاتی از کارشناسان دستگاه های مختلف اقتصادی وارد بروکسل شد. عراقچی در […]

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، «سید عباس عراقچی» پیش از سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و ملاقات با فدریکا موگرینی و وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس، امروز – دوشنبه- در راس هیاتی از کارشناسان دستگاه های مختلف اقتصادی وارد بروکسل شد.
عراقچی در بدو‌ ورود با «هلگا اشمید» دبیر سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و تبادل نظر کرد.
جلسات کارشناسان ایران و اروپا از عصر امروز به وقت بروکسل آغاز شده و فردا نیز تا پیش از جلسه وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی ادامه خواهد یافت.
به گزارش خطرنگار، محمدجواد ظریف بامداد امروز در ادامه رایزنی های خود درباره توافق هسته ای که به دستور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، وارد مسکو پایتخت روسیه شده است تا امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران را بررسی کند.
سفر وزیر امور خارجه ایران از شنبه شب (پریشب) آغاز شد و ظریف در نخستین ایستگاه در پکن با همتای چینی خود گفت وگو کرد.
وی امروز راهی بلژیک می شود تا در بروکسل با وزیران امور خارجه فرانسه، آلمان، انگلستان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کند.
وزیران امور خارجه ژاپن و نروژ نیز در تماس تلفنی جداگانه با ظریف بر تداوم برجام تاکید کردند.
به گزارش خطرنگار، ترامپ سه شنبه گذشته خروج آمریکا از توافق هسته ایران و ۱+۵ و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.
سیام**۳۰۷۰**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


برجام ۹۷


عراقچی


تضمین اروپا

نظرات بسته شده است.