از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42639

129 بازدید

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان در استانداری اظهار کرد: برجام انزوای کشور و اتحاد همه در برابر ایران را تبدیل به همراهی همه با ایران، و تنها ماندن آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل کرد.وی افزود: حال که رییس جمهور آمریکا از برجام خارج شده، ممکن است سختی هایی داشته […]

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان در استانداری اظهار کرد: برجام انزوای کشور و اتحاد همه در برابر ایران را تبدیل به همراهی همه با ایران، و تنها ماندن آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل کرد.
وی افزود: حال که رییس جمهور آمریکا از برجام خارج شده، ممکن است سختی هایی داشته باشیم ولی می توانیم از همین سختی ها، ظرفیت های جدید ایجاد کنیم تا کشور و استان بهتر روند توسعه و پیشرفت را طی کند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه بدعهدی های آمریکا پیش از این نیز سابقه داشته، گفت: آمریکا دولت قانونی مصدق را در سال ۱۳۳۲ به شیوه های غیر دموکراتیک ساقط کرد و پس از آن نیز اقدامات زیادی در ایجاد مشکل برای نظام جمهوری اسلامی انجام داد ولی هربار همدلی و همراهی مردم این نقشه ها را نقش بر آب کرد.
وی ادامه داد: آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به لطف خدا در طبس زمین گیر شد و پس از آن نیز دست به هر کاری زد نتوانست به اهداف مورد نظر علیه ایران برسد.
شریعتی مردم و مسئولان خوزستان و کشور را به همدلی فراخواند و افزود: باید با برنامه ریزی درست، اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت های ملی و استانی و دعوت از سرمایه های انسانی، همدلی و همراهی خود را بیشتر کرده و برای حفظ نظام و کشور و توسعه آن تلاش کنیم.
استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به مواضع اروپا در قبال برجام، گفت: به جز این موضع ارزشمند در قبال برجام، انتظار دیگری از اتحادیه اروپا نمی رفت، زیرا اگر در معاهدات بین المللی رفتارهایی مثل اقدام آمریکا دیده شود، هیچ اعتمادی نخواهد ماند.
وی ادامه داد: قراردادهای بین المللی برای الزام آور بودن تعهدات ایجاد شده اند و اگر به راحتی کنار گذاشته شوند، دولت ها با چه اعتمادی برای توافقات وقت و انرژی بگذارند؟
شریعتی خارج شدن ایران از فصل هفتم منشور شورای امنیت را مهم ترین دستاورد برجام توصیف کرد و گفت: این مهم است که ما به واسطه برجام از فصلی خارج شدیم که تاکنون هیچ کشوری به سلامت از آن خارج نشده است.
وی ادامه داد: برجام دستاورد ارزشمند خروج از فصل هفتم منشور شورای امنیت را با نگاه متعهدانه رییس جمهوری، دستگاه دیپلماسی و نظارت عالیه رهبر معظم انقلاب برای ما داشت.
۷۱۴۸/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


سیاسی


برجام


نتایج برجام


خوزستان

نظرات بسته شده است.