از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42422

105 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، بررسی جزییات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار امروز – چهارشنبه – مجلس قرار گرفت.علی لاریجانی در مورد این طرح توضیح داد: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای یک ماده واحده است که در جلسه علنی روز یکشنبه نتوانست دو […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، بررسی جزییات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار امروز – چهارشنبه – مجلس قرار گرفت.
علی لاریجانی در مورد این طرح توضیح داد: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای یک ماده واحده است که در جلسه علنی روز یکشنبه نتوانست دو سوم رای لازم را به دست آورد.
وی افزود: تذکر آیین نامه داده شد که در جریان بررسی جزییات این طرح اشکال خلاف برنامه ششم توسعه آن رفع شود.
رییس مجلس با یادآوری این که این موضوع در هیات رییسه مجلس بررسی شد، ، اصل رای به کلیات مورد پذیرش قرار گرفت، از این رو ما از مجلس می خواهیم در مورد ارجاع این طرح به کمیسیون مشترک نظر خود را اعلام کند تا اشکال مغایرت با برنامه ششم توسعه و ایراد اصل ۷۵ (دارای بار مالی ) رفع شود.
در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۰ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.
به گزارش خطرنگار، بررسی کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز یکشنبه مجلس حواشی زیادی داشت، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از رای گیری خطاب به نمایندگان گفت این طرح دارای بار مالی و خلاف برنامه ششم توسعه است و بنابراین برای تصویب نیاز به دو سوم رای نمایندگان دارد.
کلیات این طرح، ۱۳۹ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع را کسب کرد و رییس مجلس اعلام کرد که به دلیل این که بار مالی دارد نیاز به دو سوم آرای مجلس است از این رو کلیات این طرح تصویب نشده است.
این موضوع با اعتراض شدید شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رو به رو شد، حدود ۴۰ نفر از مجلسی ها به جایگاه هیات رییسه رفتند و با اعتراض شدید خواستار تجدید نظر در رای گیری شدند.
این نمایندگان با اعتراض اعلام کردند که این رای گیری نیاز به دو سوم آرای نمایندگان ندارد، نهایتا لاریجانی گفت: این موضوع را دوباره در هیات رییسه بررسی می کنیم اگر خلاف برنامه نبود، مجددا در هیات رییسه در مورد آن بحث می کنیم.
این طرح در جلسه روز دوشنبه هیات رییسه بررسی و پس از بحث کلیات این طرح مصوب شده تلقی شد چراکه کلیات نیازمند دو سوم آرای نمایندگان نیست.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


وزارت میراث فرهنگی


مصوبه

نظرات بسته شده است.