از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42306

149 بازدید

به گزارش خطرنگار، بنیانگذار و رئیس کمیته دائمی همایش مهندسی برق ایران در آیین افتتاح این رویداد که در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد برگزار شد، گفت: این همایش از سال ۱۳۷۰ پایه گذاری شد و تاکنون ۲ دوره آن در دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر دوره ها در دانشگاه های برتر کشور برگزار شده است.مسعود […]

به گزارش خطرنگار، بنیانگذار و رئیس کمیته دائمی همایش مهندسی برق ایران در آیین افتتاح این رویداد که در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد برگزار شد، گفت: این همایش از سال ۱۳۷۰ پایه گذاری شد و تاکنون ۲ دوره آن در دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر دوره ها در دانشگاه های برتر کشور برگزار شده است.
مسعود شفیعی با بیان اینکه برای نخستین بار این همایش به میزبانی یک دانشگاه غیرانتفاعی برگزار می شود، اظهار کرد: دانشگاه ها عرضه محور یا تقاضامحور هستند و اندک اندک براساس سیاست های کلان کشور، تقاضامحوری در دانشگاه ها جایگزین عرضه محوری خواهد شد و برگزاری همایش های علمی در راستای همین هدف است.
وی افزود: از بین مقالات رسیده به این همایش ۳۹ مقاله مربوط به حوزه صنعت است که ارائه آنها در این کنفرانس راه حل هایی را برای رفع مشکلات کشور در حوزه برق و مخابرات ارائه می دهد.
دبیر علمی بیست و ششمین همایش مهندسی برق ایران نیز محورهای این همایش را الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر، مهندسی پزشکی ، صنعت و اقتصاد برق عنوان کرد.
خلیل مافی نژاد اظهار کرد: در مجموع یکهزار و ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و توسط یکهزار و ۲۰۰ داور بررسی شد و در نهایت ۶۰۰ مقاله پذیرفته شد که در این همایش به صورت شفاهی و ۱۲۷ پوستر ارائه می شود.
وی افزود: همچنین در طول سه روز برگزاری این همایش در دانشگاه صنعتی سجاد ۹۶ نشست تخصصی، سه میزگرد و ۱۵ کارگاه آموزشی برگزار می شود.
وی بیان کرد: در کنار برگزاری این همایش، نمایشگاهی با حضور ۲۰ نهاد دولتی و شرکت خصوصی از دستاوردهای صنعت و مهندسی برق در محل دانشگاه صنعتی سجاد برپا شده است.
دبیر علمی همایش مهندسی برق ایران گفت: مهمانانی از کشورهای اروپایی و آفریقایی نیز به این همایش دعوت شده اند که تعدادی از آنها در این گردهمایی حضور یافته اند.
به گزارش خطرنگار، برگزاری بیست و ششمین همایش مهندسی برق ایران که امروز در مشهد آغاز شده تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
۷۴۸۹/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


همایش برق


دانشگاه سجاد


مشهد

نظرات بسته شده است.