از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42281

148 بازدید

به گزارش خطرنگار، سید عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه این مطلب را امروز – سه شنبه – در نشست معاونین و مدیران سیاسی وزیران امور خارجه ایران و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در بروکسل مطرح کرد.در پی تشدید سیاست های دولت آمریکا علیه برجام، و در آستانه اعلام تصمیم رئیس جمهوری آن […]

به گزارش خطرنگار، سید عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه این مطلب را امروز – سه شنبه – در نشست معاونین و مدیران سیاسی وزیران امور خارجه ایران و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در بروکسل مطرح کرد.
در پی تشدید سیاست های دولت آمریکا علیه برجام، و در آستانه اعلام تصمیم رئیس جمهوری آن کشور درخصوص این توافق، نشست معاونین و مدیران سیاسی وزرای خارجه ایران و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه به دعوت هلگا اشمید دبیر سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در بروکسل برگزار شد.
در این نشست آخرین وضعیت برجام در سایه مواضع اخیر ایالات متحده بررسی شده و طرف های اروپایی یک بار دیگر بر حمایت خود از برجام و آمادگی برای ادامه برجام بدون آمریکا تاکید کردند.
در آستانه اعلام تصمیم دولت آمریکا درباره برجام، اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در این جلسه رایزنی درباره توافق هسته ای در بروکسل حمایت خود از اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار دادند.
به گزارش خطرنگار، ، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: جلسه رایزنی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی درباره توافق هسته ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در بروکسل برگزار شد.
این بیانیه می افزاید: این جلسه به ریاست هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با شرکت نمایندگان سه کشور فرانسه ، آلمان و انگلیس در سطح مدیران سیاسی و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی (EU/E3) از این فرصت استفاده کردند و حمایت خود را از ادامه اجرای کامل و موثر برام توسط همه طرف ها مورد تاکید قرار دادند.
در حالی که ترامپ گفته سه شنبه شب (امشب به وقت تهران) تصمیم خود را درباره ماندن در برجام یا خروج از آن اعلام می کند، حدس و گمان ها درباره تصمیم او افزایش یافته اما اروپایی ها مصمم هستند بتوانند توافق هسته ای را با همکاری ایران و همچنین روسیه و چین حفظ کنند.
لازم به توضیح است در ادامه مشورت های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با طرف های دیگر در برجام، روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه وارد تهران شده و با عراقچی به رایزنی خواهد پرداخت.
سیام**۳۰۷۰**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


برجام


عراقچی


ترامپ

نظرات بسته شده است.