از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42256

145 بازدید

به گزارش خطرنگار، علیرضا مهاجر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مزارع مشارکتی ارقام مختلف کلزا در استان البرز، افزود: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، بحث تولید دانه های روغنی است. وی اظهار داشت: تولید دانه های روغنی با توجه به […]

به گزارش خطرنگار، علیرضا مهاجر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مزارع مشارکتی ارقام مختلف کلزا در استان البرز، افزود: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، بحث تولید دانه های روغنی است.
وی اظهار داشت: تولید دانه های روغنی با توجه به موضوع جلوگیری از خروج ارز از کشور دارای اهمیت می باشد که به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی تولید حداقل ۷۰ درصد نیاز به روغن خوراکی کشور را در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم به این هدف برسیم.
مهاجر ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری ۳۵۰ هزار تن تولید دانه های روغنی کلزا داشته باشیم که این رقم دو برابر تولید در سال گذشته می باشد.
وی گفت: استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و داشتن کشاورزان ماهر و وجود موسسات تحقیقاتی و دانشگاه تهران یکی از استان های پیشرو در زمینه زراعت و باغبانی بوده و کرج می تواند الگوی خوبی در تولید دانه های روغنی در سطح کشور باشد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: ما در ابتدای آغاز طرح کاشت دانه های روغنی حدود ۹۴ درصد وابستگی به خارج از کشور داشتیم و امسال امیدواریم این وابستگی به ۸۲ درصد کاهش دهیم که باعث صرفه جویی حدود ۴۴۰ تا ۴۸۰ میلیون دلار ارز خواهد شد.
مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: دولت برنامه های مختلفی جهت ایجاد انگیزه و رغب برای کشاورزی جهت کاشت دانه های روغنی دارد که از جمله آنان خرید تضمینی و پرداخت یارانه و دادن ادوات کشاورزی است.
استان البرز دارای حدود ۷۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که در سال زراعی جاری در حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی البرز دانه روغنی کلزا کشت شده است.
۶۱۵۶/۱۵۳۵

انتهای پیام /*


اقتصاد


روغن خوراکی


تولید داخل


جهاد کشاورزی

نظرات بسته شده است.