از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42054

154 بازدید

به گزارش خطرنگار، سرهنگ علی حسینی عصر دوشنبه در گردهمایی جهادگران بسیجی قم در سالن همایش های شهرداری با اشاره به اهمیت جهاد سازندگی اظهار داشت: این نهاد در دوره جنگ تحمیلی و پس از آن نقش مهمی در بازسازی کشور داشت.وی با بیان این که با درایت رهبر معظم انقلاب و به فرمان معظم […]

به گزارش خطرنگار، سرهنگ علی حسینی عصر دوشنبه در گردهمایی جهادگران بسیجی قم در سالن همایش های شهرداری با اشاره به اهمیت جهاد سازندگی اظهار داشت: این نهاد در دوره جنگ تحمیلی و پس از آن نقش مهمی در بازسازی کشور داشت.
وی با بیان این که با درایت رهبر معظم انقلاب و به فرمان معظم له سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد و اکنون به جای جهاد سازندگی در کشور فعالیت می کند، افزود: اقدام ها، فداکاری ها و سازندگی های این سازمان در جهت محرومیت زدایی ها، به طور حتم نظام اسلامی را به بی نیازی و خودکفایی سوق می دهد.
سازمان بسیج سازندگی براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب و برای شکوفایی استعدادهای ذخیره شده و استفاده از نیروی نشاط جوانان در راستای سازندگی کشور، در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ تشکیل شد.
حسینی همچنین با اشاره به حضور جدی و موثر نیروهای جهادی قم در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: این گروه ها کارهای عظیم و بزرگی را انجام دادند و خیلی ها نیز از آنها الگو گرفتند و به نوعی زبانزد گروه های جهادی سایر استان ها شدند.
در جریان زلزله ۷٫۳ ریشتری آبان ماه ۹۶ در مناطق غربی کشور، بسیج دانشجویی استان قم در عرصه کمک رسانی به حادثه دیدگان حضوری فعال داشت.

** مسئول بسیج دانشجویی قم نیز در این مراسم با اشاره به پیام تاریخی حضرت امام(ره) برای جهاد سازندگی گفت: امام راحل در این پیام به موضوع حکومت و تمدن بزرگ اسلامی اشاره کردند و اکنون این مساله در بدنه بسیج دانشجویی به نام اردوهای جهادی شناخته شده و بسیار با قدرت در دانشگاه ها اجرا می شود.
داوود محبی، هدف از راه اندازی اردوهای جهادی را اشاعه فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی عنوان کرد و افزود: باید برای استفاده مطلوب از این سرمایه و ظرفیت موجود در حکومت اسلامی برنامه ریزی شود و با ایجاد تحول و ارتقاء سطح خدمات، مطالبه های قشرهای مختلف جامعه بویژه محرومان را پاسخ داده و در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی که بستر ساز ظهور است، گام های بزرگ و مستحکمی برداریم.
۱۴ هزار تن از دانشجویان قم عضو بسیجی دانشجویی هستند.
این مراسم به همت بسیج دانشجویی قم ترتیب یافته بود و در آن علاوه بر فعالان اردوهای جهادی، از خانواده یکی از شهیدان مدافع حرم نیز تجلیل شد.
۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


بسیج سازندگی


اردوهای جهادی


محرومیت زدایی

نظرات بسته شده است.