از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41574

88 بازدید

به گزارش شنبه خطرنگار، در بیانیه مشترک روسیه و چین گفته شده است: مسکو و پکن بر حمایت کامل خود از اجرای موثر برجام در شکلی که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصویب شده است، تاکید دارند. در ادامه بیانیه آمده است: روسیه و چین این واقعیت را می پذیرند که اجرای پایدار و مستمر […]

به گزارش شنبه خطرنگار، در بیانیه مشترک روسیه و چین گفته شده است: مسکو و پکن بر حمایت کامل خود از اجرای موثر برجام در شکلی که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصویب شده است، تاکید دارند.
در ادامه بیانیه آمده است: روسیه و چین این واقعیت را می پذیرند که اجرای پایدار و مستمر برجام سهم قابل توجهی در تحکیم ساختار جهانی عدم اشاعه هسته ای و نیز امنیت بین المللی دارد.
وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرده است که بیانیه مشترک روسیه و چین در حمایت از برجام در دومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری پیمان ان.پی.تی منتشر شد.
بیانیه می گوید: اطمینان داریم امضای برجام به وضوح نشان داد که مسائل مشکل دار در عرصه عدم اشاعه تسلیحات فقط می تواند از راه های سیاسی-دیپلماتیک مطابق با پیمان ان.پی.تی حل و فصل شود.
در ادامه گفته شده است: روسیه و چین از نقش کلیدی و مستقل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تامین بازرسی ها و نظارت در ایران مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حمایت می کنند و از تایید منظم مدیرکل آژانس درمورد اینکه ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام بطور کامل عمل می کند، استقبال می کند.
«دو کشور از نقش کمیسیون مشترک ایجاد شده برای انجام وظایف تعیین شده در چارچوب برجام حمایت می کنند».
در پایان بیانیه مشترک روسیه و چین گفته شده است: مسکو و پکن به ویژه بر الزام همه شرکت کنندگان در برجام برای اجرای کامل تعهدات خود در چارچوب این توافق و همه کشورهای عضو پیمان ان.پی.تی برای حمایت از اجرای برجام و پرهیز از اقداماتی که اجرای آن را مختل کند، تاکید دارند.
به گزارش خطرنگار، ولادیمیر یرماکف رئیس اداره مسائل عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود: بیش از ۱۲۰ کشور عضو پیمان منع اشاعه سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) از بیانیه روسیه و چین در دفاع از برجام حمایت کردند.
به گزارش ریانووستی، وی افزود: روسیه و چین یک هفته پیش در نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری پیمان ان.پی.تی، پیش نویس بیانیه مشترک را در حمایت از برجام اعلام کردند و ۲۵ کشور نیز بیانیه روسیه و چین در این مورد را امضا کردند.
شبک**اروپام*۳۹۱**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


برجام


روسیه


چین

نظرات بسته شده است.