از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41497

112 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری در مورد لایحه جامع انتخابات افزود: رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعلام کرد که بررسی کارشناسی در این زمینه انجام شده است.وی افزود: بر این اساس بنا شده این هفته جلسه ای با حضور کارشناسان شورای نگهبان و مجلس […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری در مورد لایحه جامع انتخابات افزود: رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعلام کرد که بررسی کارشناسی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: بر این اساس بنا شده این هفته جلسه ای با حضور کارشناسان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی برگزار و در مورد متن نهایی که هم اکنون در مرحله کارشناسی است، اعلام نظر شود.
سخنگوی شورای نگهبان اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد ارائه لایحه یا طرح جامع انتخابات برای بررسی در مجلس باشیم.
کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان به رجل سیاسی، شاخص های دیگری اضافه کرده است، پاسخ داد: نظر این شورا پیش از این اعلام شده و مطلب جدیدی مطرح نیست.
وی همچنین درمورد این که آیا در بحث رجل سیاسی موضوع جنسیت و حضور زنان مطرح شده است؟، گفت: همان مطلبی که پیش از این گفته ام مطرح است و مطلب جدیدی وجود ندارد، باید ببینیم قوانین چه وضعیتی پیدا می کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره آمادگی شورای نگهبان درباره انتخابات مجلس آینده اظهارداشت: تا سال ۹۸ زمان انتخابات بعدی فاصله زیادی است، شما به پیشواز رفته اید. شورای نگهبان فعلا کار خاصی انجام نمی دهد و اقدامات و آمادگی ها طبق روال انجام می گیرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فیلتر تلگرام که بیان کرد یکی از حقوقدانان شورای نگهبان اعلام کرده فیلترینگ تلگرام نمی تواند توسط دادستان انجام شود و باید در مجلس تصویب شود، گفت: شورای نگهبان در این زمینه پیشنهاد خاصی ندارد، اگر مصوبه ای بیاید اعلام نظر می کنیم وگرنه حقوقدانان اظهار نظرهای خود را دارند.
سیام*۹۳۱۴**۹۱۲۱**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


شورای نگهبان


نشست خبری


لایحه جامع انتخابات

نظرات بسته شده است.