از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41116

135 بازدید

عباس زارع عصر چهارشنبه در سفر به جنوب استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور در دستور کار اجرای آبیاری تحت فشار قرار گرفت و تاکنون ۱۸۰ هزار هکتار از این اراضی مجهز به این سیستم آبیاری نوین شده است.وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید بر اساس […]

عباس زارع عصر چهارشنبه در سفر به جنوب استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور در دستور کار اجرای آبیاری تحت فشار قرار گرفت و تاکنون ۱۸۰ هزار هکتار از این اراضی مجهز به این سیستم آبیاری نوین شده است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه صرفه جویی مصرف آب، برنامه‌ ریزی ‌های خوبی را در این بخش انجام داده و عملیاتی کرده است.
وی ادامه داد: اجرای سیستم آبیاری نوین علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب نیز در کاهش مصرف سم، کود و بذر نیز موثر است.
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری کشور گفت: جنوب استان کرمان با اجرای بیش از ۱۰ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال گذشته رکوردار کشور شد.
وی افزود: منطقه جنوب کرمان بویژه شهرستان رودبارجنوب با اجرای بیش از چهار هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سال گذشته الگویی برای سایر استان‌ های کشور بود.
وی عنوان کرد: اجرای صحیح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و رعایت کردن عملیات به زراعی در زمان کاشت، داشت و برداشت سبب بیشترین بهره وری آب کشاورزی می شود.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان شامل جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تولید می شود.
۳۰۲۹/۷۴۵۰/۷۴۲۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


کشاورزی


آبیاری تحت فشار


جنوب کرمان

نظرات بسته شده است.