از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41085

95 بازدید

رسول خضری روز چهارشنبه در حاشیه همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان و در گفت و گو تلفنی با خبرنگار خطرنگار، در پیرانشهر افزود: تشکیل این کمیته امروز در نشست های تخصصی این همایش با حضور مسوولان عالی رتبه ۲ طرف مورد توافق قرار گرفت. وی ادامه داد: این نشست های مشترک در […]

رسول خضری روز چهارشنبه در حاشیه همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان و در گفت و گو تلفنی با خبرنگار خطرنگار، در پیرانشهر افزود: تشکیل این کمیته امروز در نشست های تخصصی این همایش با حضور مسوولان عالی رتبه ۲ طرف مورد توافق قرار گرفت.
وی ادامه داد: این نشست های مشترک در دفتر نخست وزیر کردستان عراق با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان توسعه تجارت ایران، استانداران آذربایجان غربی و تهران و سفیر ایران در عراق برگزار شد و علاوه بر نخست وزیر اقلیم کردستان، قباد طالبانی فرزند جلال طالبانی و استاندار اربیل نیز در آن شرکت کردند.
خضری ادامه داد: در این نشست با مقامات اقلیم کردستان در خصوص رسمی شدن مرز کیله سردشت و انجام تبادلات مسافری و تجاری نیز رایزنی هایی انجام شد.
وی افزود: همچنین جهت تسریع در توسعه بازارچه های مرزی و ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در سطح مرزهای ۲ شهر پیرانشهر و سردشت گفت و گوهای سازنده ای انجام شد.
وی اظهار کرد: طرفین در این نشست بر توسعه همه جانبه اقتصادی ۲ طرف تاکید کردند و متعهد شدند جهت سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی تسهیلاتی برای تجار در نظر بگیرند.
خضری با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳۵ شرکت ایرانی در اقلیم کردستان و حجم ۶٫۵ میلیارد دلاری مبادلات تجاری بین ایران و اقلیم کردستان که بیشترین میزان آن مربوط به صادرات ایران به اقلیم کردستان است، گفت: در این نشست ها حل مشکلات تاجران ایرانی نیز مطرح شد.
خضری در ادامه از استقبال مقامات اقلیم کردستان از این همایش خبر داد و گفت: نیچران بارزانی در این کنفرانس، ایران را برای عراق و به ویژه اقلیم کردستان مهم تلقی کرد و از کمک های جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، جنگ با رژیم بعثی، پناه دادن به آورگان اقلیم کردستان و جنگ با داعش قدردانی کرد.
به گزارش خطرنگار، جمهوری اسلامی ایران از طریق سه آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق دارای مرزهای زمینی است.
همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق صبح امروز چهارشنبه در اربیل به مدت دو روز آغاز بکار کرد؛ هیات ایرانی به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهی استانداران آذربایجان غربی و تهران و فرمانداران شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت در این همایش حضور یافته است.
۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


ایران و اقلیم کردستان


رسول خضری


پیرانشهر

نظرات بسته شده است.