از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40717

91 بازدید

مرضیه ابراهیم زاده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: در زمان حاضر والیبال زنان گلستان چند ورزشکار شاخص در رده های سنی گوناگون دارد که عمدتا با تکیه بر توانایی های فردی به تیم های ملی رسیده اند. وی بیان کرد: از چند سال گذشته هیات والیبال گلستان ارتقای سطح فنی و […]

مرضیه ابراهیم زاده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: در زمان حاضر والیبال زنان گلستان چند ورزشکار شاخص در رده های سنی گوناگون دارد که عمدتا با تکیه بر توانایی های فردی به تیم های ملی رسیده اند.
وی بیان کرد: از چند سال گذشته هیات والیبال گلستان ارتقای سطح فنی و دانش مربیان زن را در دستور کار قرار داد و چندین دوره آموزشی و ارتقای فنی را برگزار کرد تا این فاصله ناشی از دوری علمی مربیان زن والیبال با دانش روز را تا حد امکان کاهش دهد.
نایب رییس هیات والیبال گلستان افزود: در بخش داوری زنان هم فقط یک داور بین المللی با سابقه قضاوت در لیگ جهانی داریم که با توجه به پیشینه درخشان والیبال استان افزایش تعداد داوران زن با درجه بین المللی برای قضاوت در مسابقات معتبر برون مرزی یک ضرورت و نیاز برای توسعه و رونق بیشتر والیبال منطقه است.
ابراهیم زاده ادامه داد: متاسفانه داوری و مربیگری والیبال زنان گلستان همپای رشد ملی پوشان و ورزشکاران توسعه پیدا نکرده و چند گام از آن ها عقب است که باید با برنامه ریزی صحیح و ادامه روش های آموزش محور این فاصله ها را کاهش داد.
وی به برگزاری اردوی تیم ملی رده سنی جوانان دختر ایران هم اشاره کرد و گفت: تیم ملی خود را برای نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر ۱۹ سال آسیا آماده می کند که مونا آشفته و زهرا خان محمدی از گلستان حاضر در این اردو هستند.
نایب رییس هیات والیبال گلستان بیان کرد: این دو ورزشکار گلستانی با توجه به سابقه روشن و توان بالای فنی جزو نفرات نهایی و به احتمال فراوان ترکیب اصلی تیم ملی در رقابت های پیش رو هستند که امیدواریم با نمایش قابلیت های فنی خود همچنان جزو ارکان اصلی تیم ملی باشند.
ابراهیم زاده ادامه داد: این رقابت ها خرداد ماه آینده برگزار می شود و رویداد مهم دیگر والیبال زنان حضور در کاپ آسیا در کشور تایلند است.
وی گفت: رقابت های تایلند شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد و مهسا صابری گزینه اصلی حضور در تیم ملی بزرگسالان است و احتمال می رود مونا آشفته هم جزو نفرات حاضر در این مسابقات باشد.
به گزارش خطرنگار، گلستان یکی از استانهای پُراستعداد در رشته ورزشی والیبال است که مردان و زنان این استان از سال های گذشته تاکنون در تیم ملی و باشگاه های ایران به موفقیت های زیادی دست یافته اند.
مهسا صابری و فرنوش شیخی دو ملی پوش زن پرافتخار گلستان هستند که در سال های گذشته به همراه تیم ملی و باشگاهی خود در مسابقات گوناگون داخلی و خارجی درخشیدند.
صابری در فصل گذشته لیگ برتر والیبال زنان کشور عضو تیم بهنمیر مازندران بود و به اتفاق هم گروهیهای خود در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.
فرنوش شیخی دیگر ملی پوش والیبال گلستان پس از ازدواج با کاوه رضایی فوتبالیست نامدار ایرانی و مهاجم تیم شالروای بلژیک به همراه همسرش راهی این کشور شده است.
اکنون مرضیه ابراهیم زاده تنها داور زن گلستانی دارای مدرک بین المللی است که سابقه قضاوت در لیگ جهانی والیبال را هم دارد.
۳۰۹۱/۲۷۲۹

انتهای پیام /*


ورزش


زنان


والیبال


گلستان

نظرات بسته شده است.