از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40671

105 بازدید

«رسول سراییان» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار خطرنگار، درباره میزان پیشرفت دولت الکترونیک تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با مطالبه گری خود سازمان ها را ترغیب کنند زودتر به این زیرساخت بپیوندند.وی که رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران است، درباره برنامه های کاهش مقاومت احتمالی کارکنان دولت در برابر استقرار این […]

«رسول سراییان» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار خطرنگار، درباره میزان پیشرفت دولت الکترونیک تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با مطالبه گری خود سازمان ها را ترغیب کنند زودتر به این زیرساخت بپیوندند.
وی که رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران است، درباره برنامه های کاهش مقاومت احتمالی کارکنان دولت در برابر استقرار این طرح گفت: برای آشنایی بیشتر کارکنان دستگاه های اجرایی با فرایندهای دولت الکترونیک کارگروه عملیاتی پیش بینی شده است که از امسال برنامه های خود را آغاز می کند.
«حذف کاغذبازی اداری و ارتقای خدمات الکترونیک از طریق مشارکت با بخش خصوصی از اهداف طرح دولت الکترونیک است».
سراییان یادآوری کرد: زیرساخت (پلتفروم) دولت الکترونیک توسط جوانان خبره کشور طراحی شده و بومی است و در هر مرحله می تواند بزرگ تر شود.
به گزارش خطرنگار، پارسال معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: موضوع دولت الکترونیک یکپارچگی خدمات و همگرایی دستگاه ها برای ارایه خدمات است.
وی ادامه داد: در این زیرساخت، دستگاه های اجرایی تا جایی که به تبادل اطلاعات و سرویس با دستگاه های دیگر نیاز ندارند می توانند به مردم خدمات مناسبی ارایه می کنند و در یک مدل تراکنشی کامل تبادل داشته باشند.

** وضع مرورگر ملی و موتور جست و جوی ملی
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: طرح هایی مانند مرورگر ملی و موتور جست و جوی ملی همچنان جزو اولویت‌های سازمان فناوری اطلاعات است و به دنبال مدلی برای به جریان انداختن دوباره این پروژه‌های زیربنایی می گردیم.
به گفته وی، اصلاح ساختار سازمان فناوری اطلاعات نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

**لایحه مالکیت معنوی در راه مجلس
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت لایحه مالکیت معنوی گفت: در حال جمع‌بندی این لایحه هستیم و گام بعدی، ارایه آن به عنوان ادامه لایحه قبلی مالکیت معنوی به مجلس یا برگشت آن برای اصلاح است.

** لزوم ورود شورای عالی فضای مجازی به موضوع خدمات صوت و تصویر برخط
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره مصوبه تازه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره ورود سازمان صدا و سیما به بخش صوت و تصویر فراگیر گفت: انتقاد وزارت ارتباطات این است که بحث صوت و تصویر متولیانی علاوه بر سازمان صدا و سیما دارد و وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد نیز در این زمینه متولی اند.
سراییان ادامه داد: باید در این زمینه مسئولیت ها تعریف شود.
وی ادامه داد: ما ورود شورای عالی فضای مجازی به این موضوع را خواستاریم تا مشخص شود حوزه مسوولیت هر یک از این نهادها چیست.
به گزارش خطرنگار، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بررسی جزییات طرح «خط‌مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما» اعلام کرد مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن بر عهده سازمان صداوسیماست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این تصمیم انتقاد کرد و ورود شورای عالی فضای مجازی به موضوع را خواستار شد.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*


اقتصاد


سازمان فناوری اطلاعات


دولت الکترونیک


مالکیت معنوی

نظرات بسته شده است.