از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40626

227 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، بهرام سرمست روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به این سوال که عده ای معتقدند یارانه به احزابی که همسو با دولت هستند، پرداخت می شود، بیان کرد.وی اظهارداشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده و دستور وزیر کشور، امسال دو میلیارد تومان […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، بهرام سرمست روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به این سوال که عده ای معتقدند یارانه به احزابی که همسو با دولت هستند، پرداخت می شود، بیان کرد.
وی اظهارداشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده و دستور وزیر کشور، امسال دو میلیارد تومان یارانه به احزاب اختصاص داده شده که در اختیار خانه احزاب ایران قرار می گیرد.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب یادآور شد: خانه احزاب با رعایت دستورالعمل هایی که مورد نظارت و تایید این کمیسیون است، این مبلغ را پرداخت می کند.
وی در ادامه از پایان مهلت احزاب تا ۱۴ خرداد برای تطبیق با قانون جدید احزاب خبر داد و گفت: تقاضا دارم که در این مورد با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اقدامات لازم را انجام دهند.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در ادامه از برگزاری همایشی با رویکرد تقویت فرهنگ تحزب خبر داد و گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور یکشنبه ۲۰ اردیبهشت جاری همایشی با عنوان تحزب و توسعه با مشارکت اساتید، صاحب نظران، فعالان مدنی و خانه احزاب برگزار می کند.
سرمست افزود: این همایش با رویکرد علمی و به منظور بهره گیری از یافته ها ، نظرات و مشورت های اساتید دانشگاهی و فعالان حزب برپا می شود.
وی محورهای این همایش را آسیب شناسی و موانع تحزب، تقویت فرهنگ مدنی و سیاسی ، تقویت گفت و گوی بین احزاب و صاحب نظرات دانشگاهی عنوان کرد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: این همایش در واقع با هدف علمی و آموزشی برای انتقال تجربیات و نظرات احزاب و فعالان سیاسی است.
سرمست در این نشست خبری مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب را اعلام کرد و گفت: گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران در جلسه اخیر این کمیسیون مطرح و اساسنامه، مرامنامه و انتخابات این تشکل مورد تصویب قرار گرفت.
وی اضافه کرد: مقرر شد مجمع عمومی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی برای اجرای قانون جدید احزاب تا ۱۴ خرداد ۹۷ برگزار شود.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰احزاب خاطرنشان کرد: تقاضای صدور پروانه مجمع ایثارگران با گستره کشوری در این کمیسیون تصویب شد.
سرمست افزود: همچنین تقاضای صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان خراسان رضوی مورد موافقت این کمیسیون قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این کمیسیون با درخواست تاسیس حزب راه ملت موافقت شد و متقاضیان جهت طی مراحل قانونی باید با دبیرخانه این کمیسیون هماهنگی های لازم را انجام دهند.
سیام**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


دبیرکمیسیون ماده احزاب


یارانه


سرمست

نظرات بسته شده است.