از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40612

116 بازدید

به گزارش خطرنگار، مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران گفت: اگر دولت به هر دلیلی امکان ارائه آن به مجلس را ندارد شورای عالی استان ها این اقدام را انجام دهد.وی خواستار تعیین تکلیف مدیریت شهری تهران شد و افزود: شورای […]

به گزارش خطرنگار، مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران گفت: اگر دولت به هر دلیلی امکان ارائه آن به مجلس را ندارد شورای عالی استان ها این اقدام را انجام دهد.
وی خواستار تعیین تکلیف مدیریت شهری تهران شد و افزود: شورای شهر تهران هر چه سریعتر شهردار تهران را مشخص کند و تهران را از بلاتکلیفی رها کند.
کواکبیان گفت: به نمایندگی از مجمع نمایندگان تهران در شورای ساماندهی امور پایتخت عضو هستم و ٣۵ مشکل جدی تهران بزرگ را احصا و طرح کرده ایم اما این شورا فقط یک جلسه برگزار کرده است که اصلا کافی نیست.
وی اظهار کرد: مشکلات تهران مخصوصا ترافیک، آلودگی هوا و حاشیه نشینی یکبار برای همیشه باید حل شود و نباید بیش از این معطل کرد.
کواکبیان گفت: فرمانداری با حضور نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و برخی اعضای شورای شهر نشست هایی برای رفع مشکلات مناطق ٢٢ گانه پایتخت برگزار کرده که مدیران کل حضور پررنگی ندارند و باید جدی تر به موضوع نگاه کنند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خواستار ابلاغ رسمی مصوبات این نشست ها از سوی استاندار تهران و الزام مدیران به اجرای آن شد.
وی همچنین از مطرح شدند مجدد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری پایتخت در مجلس شورای اسلامی خبرداد.
کواکبیان در حاشیه جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این طرح تحقیق و تفحص از شهرداری توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که رای نیاورد.
وی گفت: برای دومین بار بعضی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از شهرداری می باشند که تا چند هفته آینده در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.
کواکبیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری موضوع می باشند ، افزود: برای ما مشخصا حفظ بیت المال و امکانات عمومی در شهرداری تهران مطرح است تا بتوانیم ارقام و امکاناتی که در مدیریت قبلی شهرداری تهران در زمان انتخابات ریاست جمهوری هزینه شده است ، رسیدگی شود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره برخی مجاری و نشت های مالی در شهرداری که در نشست سرپرست شهرداری با نمایندگان مجلس تهران مطرح شد، اظهار کرد: نشت مالی در شهرداری طبیعی بوده که این مشکلات ممکن است برای هر مدیر شهری مطرح شود.
کواکبیان در پاسخ به این سوال این مبلغ چه میزان است؟ افزود: ۱۰ درصد کل بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران است.

*٢٣٠ میلیارد تومان به رفع نیازهای زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت
نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه رفع آسیب های اجتماعی اهمیت بالایی دارد گفت: برای رفع مشکل بیمه و اشتغال زنان سرپرست خانوار از سوی مجلس بودجه ٢٣٠ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.
فاطمه ذوالقدر افزود: عدالت محوری و توجه به آن برای رفع مشکلات تهران بزرگ اهمیت زیادی دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر مسئولان به ورزش همگانی از جمله پیاده روی خانوادگی برای توسعه سلامت در تهران شد.
ذوالقدر تشکیل چنین جلساتی را برای رفع مشکلات تهران موثر و مفید ارزیابی کرد.
نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه اداری استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران روز دوشنبه با حضور محمدحسین مقیمی استاندار، عیسی فرهادی فرماندار، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران در تالار آبگینه در حال برگزاری است.
تهرام/۶۱۳۹/۷۲۴۵/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


سیاسی


نشست شورای برنامه ریزی


مدیریت شهری


مصطفی کواکبیان

نظرات بسته شده است.