از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40482

153 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر یکشنبه در آئین اختتامیه این جشنواره در سالن شهرداری آستارا با اشاره به این که رودو نام قله کوهی در آستاراست گفت : آثار رسیده به این جشنواره، توسط سه داور از استان های گیلان، اردبیل و زنجان داوری شد و نمایشنامه […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر یکشنبه در آئین اختتامیه این جشنواره در سالن شهرداری آستارا با اشاره به این که رودو نام قله کوهی در آستاراست گفت : آثار رسیده به این جشنواره، توسط سه داور از استان های گیلان، اردبیل و زنجان داوری شد و نمایشنامه های مهمونی اثر سیامک حسن زاده، مرداب اثر تابان هاشم نیا، رستگاری در ساعت ۲۵ اثر مصطفی صالحی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
شاپور تشرینی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در اسفندماه سال گذشته به همت انجمن هنرهای نمایشی آستارا صادر و ۱۴ اثر از ۱۰ هنرمند گیلانی به دبیرخانه آن ارسال شده بود.
وی با بیان این که خوشبختانه هنر نمایش در آستارا به واسطه تلاش های هنرمندان این عرصه، جایگاه خود را در بین مخاطبان پیدا کرده است و برخی از نمایش ها به مدت یک ماه به صورت مستمر با استقبال تماشاگران اجرا می شود افزود: آثار برگزیده جشنواره در قالب کتابی چاپ خواهد شد .
وی بیان کرد: جشنواره نمایشنامه نویسی رودو در سال های آینده در سطح منطقه ای و ملی برگزار خواهد شد و برگزاری جشنواره ملی نمایش های آئینی و سنتی در تابستان ۹۷ در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا در دستور کار قرار دارد.
شهرام پور رستم شاعر و نویسنده آستارایی نیز در این آئین گفت: هنرمندان افرادی مبتکر هستند و می توانند واقعیت های جامعه را با هنر به گونه ای نمایش دهند که در دل مردم بنشیند.
وی بیان کرد: شهرستان آستارا هنرمندان فراوانی دارد و می توان از ظرفیت های آنان برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه استفاده کرد.
تجلیل از آثار برگزیده و اجرای قطعات موسیقی از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت می کنند.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره رودو


نمایشنامه نویسی


آستارا

نظرات بسته شده است.