از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40446

1900 بازدید

به گزارش خطرنگار، ‘ محسن مهرعلیزاده ‘ روز یکشنبه در همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان افزود: امسال یکی از سال های استثنایی در زمینه آب محسوب می شود و همه ما باید حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد در مصرف آب شرب، صرفه جویی کنیم.وی با بیان اینکه مشکل آب در همه […]

به گزارش خطرنگار، ‘ محسن مهرعلیزاده ‘ روز یکشنبه در همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان افزود: امسال یکی از سال های استثنایی در زمینه آب محسوب می شود و همه ما باید حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد در مصرف آب شرب، صرفه جویی کنیم.
وی با بیان اینکه مشکل آب در همه استان های کشور جدی است افزود: مردم باید فرهنگ استفاده بهینه و صرفه جویی آب را مد نظر قرار دهند.
استاندار اصفهان با انتقاد از مدیران شهری و فرهنگی این استان گفت: هنوز فضای استان به گونه ای نشده که مردم کمبود آب در استان را احساس کنند.
وی گفت: باید از طریق کارهای عملی و فرهنگی و با استفاده از فضاهای شهر، کمبود آب را به مردم یادآوری کنیم.
مهرعلیزاده با بیان اینکه هنوز فرهنگ لزوم استفاده و مصرف بهینه و صرفه جویی از آب در شهر اصفهان هم دیده نمی شود گفت: باید تمام تابلوهای تبلیغاتی و هر نماد دیگری را برای اینکه مشکل کمبود آب را به مردم یادآوری کند مورد استفاده قرار دهیم و اعلام کنیم که ممکن است از تیر امسال با قطعی آب مواجه شویم.
وی با بیان اینکه وظیفه دولت و حاکمیت تامین آب برای مردم است اظهار کرد: همه تانکرهای شهرداری، بسیج، سپاه و ارتش را جمع آوری کرده ایم تا از خشکی درختان جلوگیری کنیم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال حجم آب به کمتر از یک سوم سال گذشته و یک چهارم میانگین سال های قبل کاهش پیدا کرده است افزود: این کاهش آب فرصتی الهی برای برنامه ریزی اساسی در استان و کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه همه اعضای شوراهای شهرها و روستاها با مسئله کمبود آب شرب، صنعت، کشاورزی، محیط زیست و فضای سبز سر و کار دارند گفت: باید از آب حاصل از پساب در کشاورزی و صنعت استفاده کنیم.
مهرعلیزاده با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان اصفهان حقابه های قانونی دارند اظهار کرد: این نوید و مژده را به کشاورزان و حقابه داران استان می دهم که مسئله حقابه آنها در کمیته ای که از یک ماه قبل در وزارت نیرو تشکیل شده در حال بررسی است و حقابه قانونی و یا ما به ازاء آن را به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
استاندار اصفهان گفت: حداقل طی یک ماه گذشته در چهار جلسه هیات دولت، موضوع آب استان اصفهان مطرح شده است.
وی با بیان اینکه دولت و مدیریت استان اصفهان عزم خود را برای حل مشکل آب این استان جزم کرده اند گفت: کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و شورای عالی هماهنگی زاینده رود برای حل این مشکل تشکیل شده است.
مهرعلیزاده گفت: بطور قطع امسال آبی برای کشت به کشاورزان اختصاص پیدا نخواهد کرد اما دولت خود را مکلف کرده که باغ ها را حفظ کند و در ازای عدم کشت، مبالغی را برای کاهش آسیب های معیشتی به کشاورزان پرداخت کند.
وی همچنین با اشاره به شایعاتی در خصوص انتخاب وی به عنوان شهردار تهران گفت: بنده به مردم استان اصفهان متعهد شده ام و پذیرفتن مسئولیت در شهرداری تهران را روی گردانی از مردم اصفهان می دانم و به هیچ وجه این کار را نخواهم کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم اصفهان را به جایگاه شایسته خود برسانیم گفت: شرایط مدیریت استان با ۶ ماه گذشته خیلی فرق می کند و با شناختی که از کار پیدا کرده ام می توانم از عهده این مسئولیت برآیم.
استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه اعضای شوراها نماینده آحاد مردم و چکیده فکر و برنامه ریزی جامعه هستند گفت: پس از گذشت ۱۹ سال از عمر شوراها، بنا به هر دلیلی، شوراها هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند.
وی افزود: اصل شورا به عنوان یکی از اصول مغفول مانده از قانون اساسی با تشکیل شوراها جامه عمل پوشید.
همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان روز یکشنبه همزمان با روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاها با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرها و بخش های استان اصفهان با هدف تشریح اقدامات انجام شده و بررسی مشکلات و معضلات شوراها در سالن همایش شهروند اصفهان برگزار شد.
در تقویم رسمی کشور، نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است.
استان اصفهان با ۱۰۵ هزار و ۹۳۷ کیلومتر مربع وسعیت دارای ۱۰۷ شهر و بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی است.
ت ۷۱۵۰ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


شوراها


استاندار اصفهان


آب

نظرات بسته شده است.