از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40066

98 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار خطرنگار، دریابان «علی شمخانی» در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در سوچی، این مطلب را بیان کرد.وی که با ژنرال ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان پیرامون تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و […]

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار خطرنگار، دریابان «علی شمخانی» در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در سوچی، این مطلب را بیان کرد.
وی که با ژنرال ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان پیرامون تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و مناسبات جاری دو کشور گفت وگو می کرد، افزود: نباید اجازه دهیم که کشورهای ثالث که هیچ علاقه ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیر منفی بگذارند.
شمخانی در ادامه بر ضرورت همکاری دو و چند جانبه برای مقابله با تهدیدات و فعال سازی فرصت های اقتصادی مشترک بویژه در بهره گیری از ظرفیت های قابل تبادل بنادر چابهار و گوادر تاکید کرد و افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام وظایف و مسئولیت های مهمی در قبال آینده امت اسلامی بر عهده دارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اقدام غیرقانونی و تحریک آمیز رییس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تهران و اسلام آباد باید در قبال اقداماتی از این دست که عزت وهویت امت اسلامی را هدف گرفته قاطعانه بایستند و به وظیفه اعتقادی و تعهد دینی خود در دفاع از آرمان مردم مسلمان و مظلوم فلسطین عمل کنند.
شمخانی در پایان بر ضرورت بسیج کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تداوم تجاوز وحشیانه و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم یمن توسط عربستان سعودی تاکید کرد.
وی تصریح کرد: فعال سازی ساز و کارهای سیاسی و حمایت از گفت وگوهای یمنی-یمنی را تنها مسیر توقف جنگ و درگیری و استقرار ثبات و امنیت در این کشور است.

** پاکستان: مقابل اقدامات آمریکا می ایستیم
«ناصر خان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این ملاقات اظهار داشت: همکاری نزدیک و تلاش مشترک ساختارهای امنیت ملی دو کشور نقش موثر و تعیین کننده ای در کاهش موانع توسعه مناسبات همه جانبه میان ایران و پاکستان داشته است.
وی از میان بردن تهدیدات تروریستی در منطقه را نیازمند اقدامات هم زمان برای مبارزه نظامی و امنیتی با این جریانات و همچنین مواجهه اعتقادی با ریشه های افراط گرایی عنوان کرد و افزود: بدون نابود کردن بسترهای شکل گیری تفکرات افراطی نمی توان به نابودی کامل تروریسم تکفیری امیدوار بود.
جنجوعه با تشریح اقدامات سیاسی، اقتصادی و امنیتی که از سوی دولت جدید آمریکا بر علیه کشور پاکستان در جریان است، اظهار داشت: دولت و مردم پاکستان در برابر فشارهای خارجی ایستادگی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد استقلال سیاسی و منافع کشورشان دستخوش اراده بدخواهان شود.
مشاور امنیت ملی پاکستان با اشاره به اراده تغییر ناپذیر مردم و دولت این کشور در حمایت از آرمان مردم مسلمان فلسطین بر موضع پاکستان در محکومیت اقدام آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل تاکید کرد.
به گزارش خطرنگار، در نهمین کنفرانس امنیتی مقامات عالی پنج قاره جهان که از دیروز (چهارشنبه) به مدت دو روز در شهر سوچی روسیه و در سطح رؤسای سازمان های اطلاعاتی، دبیران شورای امنیتی ملی، وزیران و دستیاران رئیس جمهوری در حال برگزاری است، نمایندگانی از ۱۱۰ کشور حضور دارند.
در روز اول کنفرانس، گفت وگو پیرامون دو موضوع با عنوان «بحران‌های بین‌المللی از برخورد تا گفت‌وگو» و «تکامل تاکتیک‌ها و راهبردهای سازمان‌های بین‌المللی تروریستی» در دستور کار قرار گرفت و در روز دوم نیز دو موضوع شامل «امنیت اطلاعات بین‌المللی، پاسخ‌های جهانی به چالش‌های جهانی» و «تولید و گسترش مواد مخدر، تهدید صلح و ثبات بین‌المللی» از سوی شرکت کنندگان بررسی می شود.
شبد** ۱۳۴۶**۹۱۲۲

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران


پاکستان


همکاری امنیتی

نظرات بسته شده است.