از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 39766

130 بازدید

محمد علی تبرائی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، گفت: قانون فعلی احزاب در سال ۹۴ تصویب و در سال ۹۵ ابلاغ شد، از آن زمان، یکسال به احزاب فرصت داده شد تا خود را با این قانون تطبیق دهند. مهلت این اقدام تا پاییز ۹۶ به پایان رسید.وی افزود: رییس […]

محمد علی تبرائی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، گفت: قانون فعلی احزاب در سال ۹۴ تصویب و در سال ۹۵ ابلاغ شد، از آن زمان، یکسال به احزاب فرصت داده شد تا خود را با این قانون تطبیق دهند. مهلت این اقدام تا پاییز ۹۶ به پایان رسید.
وی افزود: رییس خانه احزاب ایران پس از پایان یکسال رایزنی هایی با مجموعه وزارت کشور برای دریافت مهلت ۶ ماهه دیگر جهت این تطبیق گرفت ، که نهایتا ۶ ماه دیگر هم استهمال(مهلت) گرفته شد تا احزاب بتوانند این تطبیق را انجام دهند وی تاکید کرد: بر این اساس، آخرین فرصت احزاب برای تطبیق با قانون فعلی، ۱۴ خرداد ماه سال جاری تعیین شده است.
دبیر اجرائی خانه احزاب در پاسخ به این سوال که در صورت عدم برگزاری کنگره و تطبیق قانون فعلی چه اتفاق می افتد ؟ اظهار کرد: بر اساس قانون فعلی کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب می تواند پروانه احزاب را لغو کند زیرا از لحاظ کمییت ، تعداد زیاد احزاب نقطه قوتی برای حکمرانی موثر نیست.
وی افزود: روح قالب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به سمت کاهش کمی احزاب و ارتقای کیفی احزاب است، از این رو احتمال لغو فله ای پروانه های احزاب در تابستان سال جاری دور از دسترس نیست.
این عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده احزاب که در خانه احزاب ایران هم مسولیت اجرایی دارند جهت مشاوره به احزاب اعلام امادگی می کنند تا در این فرصت کم تقریبا یک ماهه کنگره های احزاب برگزار شود .
تبرائی افزود: طبق قانون، احزاب موظفند گزارش مالی حزب شان را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گزارش دهند ولی اولویت فعلی ، تطبیق اساسنامه و مرامنامه با قانون جدید و برگزاری کنگره است.
وی بیان کرد: دوهفته قبل از کنگره عادی و فوق العاده احزاب باید در روزنامه کثیرالانتشار هم آگهی شود تا مراحل اداری برگزاری کنگره اجرا شود .
تبرایی گفت: کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب با فرض اینکه تمام احزاب باید پروانه های شان تمدید شود در صورتیکه تطبیق داده باشند وگرنه در صورت عدم تمدید پروانه ، ادامه فعالیت سیاسی احزاب امکان پذیر نیست.
سیام**۹۱۲۱

انتهای پیام /*


سیاسی


خانه احزاب


احزاب

نظرات بسته شده است.