از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 39594

81 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد حسینی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – چهار شنبه – مجلس، گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد اقتدار، عزت، امنیت و سربلندی ایران هستیم که دستاوردهای بزرگ انقلاب است؛ باید شکرانه بزرگی را به جای آورد و رمز پیروزی انقلاب […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد حسینی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – چهار شنبه – مجلس، گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد اقتدار، عزت، امنیت و سربلندی ایران هستیم که دستاوردهای بزرگ انقلاب است؛ باید شکرانه بزرگی را به جای آورد و رمز پیروزی انقلاب را که وحدت کلمه است، حفظ کنیم.
وی افزود: برای رفع مشکلات پیش روی نظام و مردم همیشه بیدار کشور اسلامی امروز باید همگان مشکلات و چالش های پیش رو را بدانند، انقدر تکرار کرده ایم که واکنشی از طرف مقامات مسئول صورت نمی گیرید ونسبت به رفع آن ها اقدامی انجام نمی شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه های سیاسی و جناحی دراین زمان به حل مشکلات و ذکر مقصر اصلی به رفع آن و کاستن مشکلات مردم کمکی نخواهد کرد.
حسینی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها راه برون رفت از این مشکلات کار انقلابی است، گفت: بنابراین بایستی عزم جدی و کار انقلابی در دستور کار همه مقامات و مسئولان و کارکنان دولت در قوای سه گانه قرار گیرد تا انجام وظایف در چارچوب قوانین و مقررات به آن ها عمل شود.
وی اضافه کرد: قانون فصل الخطاب همه رفتارها، قراردادها و حقوق یک ملت است که متاسفانه در این روزها قانون گریزی و عدم اجرای قانون در کلیه ارکان نظام به چشم می خورد به طوری که مردم نگران از دست رفتن حقوق خود هستند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ از جمع کل بودجه عمومی که حدود ۳۴۶ هزار میلیارد تومان بود، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع وصول شد اما ۲۸۰ هزار میلیارد تومان از این منابع صرفا برای هزینه های جاری دولت، هزینه شده است.
وی ادامه داد: تنها ۴۰ هزار میلیارد تومان آن هم به شکل اسناد خزانه، اوراق مشارکت و اوراق تسویه بابت طرح های تملک سرمایه ای و مالی پرداخت شده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه بر این است که مشاهده می کنیم که همه ارکان نظام درصدد تهیه منابع برای پرداخت حقوق کارکنان دولت هستند که این برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب نیست.
حسینی ادامه داد: حال اگر این نیروی انسانی عظیم موجود در دستگاه های اجرایی که یکی از سرمایه های بزرگ کشور است و این سرمایه در خیلی از کشورها با ایجاد بهره وری موجب رشد و شکوفایی آن کشور شده است، بنابراین انجام کار انقلابی همه آن ها و ایجاد همراهی و هم فکری و راهنمایی مردم در دستگاه های اجرایی به خصوص دستگاه های خدمت رسان و تولیدی و بانک ها موجب رفع خیلی از مشکلات اصلی پیش روی کشور خواهد شد
وی اضافه کرد: متاسفانه سستی، تنبلی و عدم آگاهی از شرح شغل، عدم توانایی، عدم انتصابات بر اساس شایستگی و تعهد، وجود مدیران با سابقه و سن بالا در راس اکثر دستگاه های اجرایی، انتضابات قوم و خویشی در بدنه دستگاه های اجرایی امروز دولت را نه تنها بزرگ کرده، بلکه از کارآیی و بهره وری لازم برخوردار نبوده است، حال آیا با این ساختار امکان حرکت تند تر از روند افزایش مشکلات و دسیسه های دشمن خواهیم شد؟
نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: لذا بایستی در چارچوب های سیاست های ابلاغی این موضوع را به سرعت را ترمیم نمود و با افزایش راندمان کارکنان دولت و کم کردن هزینه های مردم در بین دستگاه های اجرایی و کاهش فساد حاکم در آن ها اقدام کرد.
وی ادامه داد: از طرفی برخورد مناسب با تخلفات مسئولان و کارکنان دولت توسط دستگاه های نظارتی و قضایی بسیار کم است، هزینه تخلف در کشور پایین آمده و موجب عدم کارآمدی آن ها شده است و هر روز تصرف در وجوه عمومی و تصییع بیت المال، حقوق های نجومی، پرداخت پاداش های میلیاردی را مشاهده میکنیم
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین مجلس شورای اسلامی بایستی با تصویب قوانین مبنی بر تصویب الزامات بیشتر در کشور موجب افزایش اختیارات دستگاه های نظارتی و قضایی مبنی بر افزایش هزینه تخلف اقدام کند تا اجرای دقیق قوانین و مقررات و تمکین به قانون در رفتار مردم و دستگاه و ثبات آن باعث عدم اعتماد به جذب سرمایه گذاری خارجی خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پدیده های جدید که در روزهای اخیر در حوزه اقتصاد کشور حاکم گردید نوسانات نرخ ارز بود در صورتی که رفتار مقامات مسئول در کشور را بررسی کارشناسی نمائیم متوجه خواهیم شد که از یک سو ناتوانی در پیش بینی این موضوع و از سوی دیگر عدم تصمیم صحیح برای کنترل بازار که ابتدا در بخش عرضه سپس چرخش صد و هشتاد درجه به سمت مدیریت هزینه، اعلام نرخ ثابت که همه آنها نشان از دستپاچگی مسئولان در امر تصمیم عقلایی در این مسیر بوده است.
وی ادامه داد: امروز نگرانی های فراوانی را در اکثر بخش‌های تولیدی کشور بوجود آورده است که برای رفع این مشکلات ایجاد یک بازار متشکل ارز و مدیریت شناور ارز را با توجه به تراز ارزی کشور پیشنهاد می نمایم.
سیام**۹۳۱۴**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


قانون


نطق


حقوق ملت

نظرات بسته شده است.