از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 39574

107 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، محمد سلطانی فر روز چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه رسانه با تشریح بخش هایی از فعالیت های انجام گرفته در طول قبول مسئولیت خود و همچنین کارها و طرحهای در دست اقدام گفت: از بدو ورودم به این معاونت موضوع «آموزش» و ارتقای جایگاه خبرنگاران، اهالی […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، محمد سلطانی فر روز چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه رسانه با تشریح بخش هایی از فعالیت های انجام گرفته در طول قبول مسئولیت خود و همچنین کارها و طرحهای در دست اقدام گفت: از بدو ورودم به این معاونت موضوع «آموزش» و ارتقای جایگاه خبرنگاران، اهالی رسانه و مطبوعات از شکل فعلی به شیوه نوین و به حداقل رساندن مشکلات و دغدغه های آنها را از اولویت های کاری خود قرار داده ام که با جدیت دنبال کرده و خواهم کرد.
وی افزود: بر این باورم روزنامه‌نگاری سنتی منسوخ نشده اما مدل مشارکت و حضور مردم به طور کامل تغییر کرده است از این رو باید با درک واقعیت، شیوه های نوین خبرنگاری و روزنامه نگاری را جایگزین روشهای سنتی و قدیمی کنیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با تاکید بر ایجاد تحول در روزنامه نگاری سنتی و کوچ از آن به روزنامه نگاری نوین، خاطرنشان کرد: امروز اینفوگرافی، موبایل‌نویسی و روزنامه‌نگاری پهبادی از جمله شیوه های روزنامه‌نگاری و خبرنگاری نوین به حساب آمده و برای همگام شدن با دنیا و دیگران باید روزنامه نگاری مبتنی بر پیام رسان‌ها و تکنولوژی‌های نوین و جدید را آموخته و خود را با آنها همراه و همگام کنیم.
سلطانی‌فر همچنین با اشاره به نظام توزیع مطبوعات گفت: متاسفانه ما هنوز‌‌ همان شکل صد سال پیش را دنبال کرده و هنوز حس می‌کنیم که دکه‌های موجود در کوچه‌ها و خیابان‌ها باید مسیر توزیع را شکل دهند و همین نشناختن فضای توزیع جدید یکی از عوامل کاهش فروش نشریات است درحالیکه در دنیا پست با استفاده از تکنولوژی های نوین خدمات بسیاری به مطبوعات ارائه می کند.
وی ادامه داد: قرارداد بسیار خوب و کم هزینه با پست منعقد کرده‌ایم تا با صرف هزینه های اندک، شرایطی فراهم شود که مطبوعات سریع‌تر به دست مردم برسد.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین به شکل دکه‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: با بررسی مدل دکه های مطبوعاتی در دیگر کشورها، مطالعات خوبی در این زمینه انجام و مدلهای جدیدی ارائه شد که بر مبنای آن دکه ها از فروش صرف مطبوعات تبدیل به یک مرکز اطلاع‌رسانی شوند.
وی افزود: باید کمک کنیم که نوع ارائه مطبوعات در این دکه‌ها تغییر کند به گونه ای که حتی یک فرد تحصیلکرده روزنامه‌نگاری هم بتواند در آن فعالیت کرده و آن را دور از شان خود نداند.
خبردر حال تکمیل است…
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


رسانه


معاونت مطبوعاتی


محمد سلطانی فر

نظرات بسته شده است.