از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 39351

148 بازدید

به گزارش خطرنگار، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آباد شاملو ملایر افزود: پس از امنیت، ارایه خدمات سلامت به مردم مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید بود که به خوبی در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام شد.عبدالعظیم رضایی […]

به گزارش خطرنگار، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آباد شاملو ملایر افزود: پس از امنیت، ارایه خدمات سلامت به مردم مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید بود که به خوبی در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام شد.
عبدالعظیم رضایی بهسازی و ارتقای مراکز بهداشتی و درمانی برای ارایه خدمات بهتر و با کیفیت تر به مردم را خدمتی دیگر از دولت تدبیر و امید برشمرد و بیان کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت در ملایر هزینه شده است.
وی گفت: از محل اجرای این طرح ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت و خانه های زیست در قالب ۶۵ طرح به این شهرستان اختصاص یافت.
رضایی ادامه داد: تاکنون از این تعداد طرح بهداشتی، ۲۲ طرح هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسید و ۱۷ طرح آن نیز امروز همزمان با ۶۰ طرح بهداشتی استان همدان افتتاح شد.
وی بیان کرد: این طرح ها شامل ۶ مرکز خدمات جامعه سلامت، پنج خانه بهداشت و ۶ خانه زیست است که با افتتاح این طرح ها در مجموع پنج هزار و ۵۴۰ مترمربع به فضای بهداشتی این شهرستان اضافه شد.
فرماندار ویژه ملایر خدمات ارایه شده در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم توسط دولت تدبیر و امید را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در شرایط سخت اقتصادی هستیم، دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت انجام داد که کمتر شاهد چنین طرح هایی از نظر کمی و کیفی در این حوزه بودیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این آیین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در ۶ محور اساسی، تحول به معنای واقعی در کشور رخ داد و هم اکنون این طرح وارد چهارمین سال اجرای خود شده است.
محسن ترکاشوند بیان کرد: از محل اجرای این طرح ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و نوسازی ۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۷ خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی و ۱۸ خانه زیست با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از مراکز و خانه های بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت این شهرستان نوسازی شده است، ادامه داد: از ۱۰۱ خانه بهداشت در ملایر ۲۷ خانه بهداشت به طور کامل بازسازی و ۲ پایگاه جدید در شهر ملایر احداث شد.
ترکاشوند اظهار کرد: علاوه بر این از ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت ملایر، ۲۰ مرکز به طور بازسازی شد و تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال از محل ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و بهسازی طرح های بهداشتی ملایر هزینه شد.
وی ابراز امیدواری کرد: تا هفته دولت امسال طرح های بهداشتی باقیمانده نیز به اتمام برسد و مردم در سطح روستاها و بخش ها بتوانند از خدمات این طرح های بهداشتی بهره مند شوند.
ترکاشوند درباره مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آباد شاملو از توابع بخش جوکار ملایر نیز گفت: این مرکز با مساحت ۵۳۵ مترمربع با اعتباری بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مدت ۱۴ ماه احداث شد.
وی یادآور شد: با بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آبادشاملو برای ۲ تن به صورت مستقیم و ۲۲ تن به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
به گزارش خطرنگار، با اجرای مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آباد شاملو چهار هزار و ۷۰۰ تن زیر پوشش این مرکز قرار می گیرند و تعداد ۶ روستا نیز از خدمات این مرکز بهره مند می شوند.
ملایر دارای ۱۰۱ خانه بهداشت و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت است.
۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


طرح بهداشتی


مرکز جامع سلامت


شبکه بهداشت و درمان ملایر

نظرات بسته شده است.