از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 39196

122 بازدید

به گزارش خطرنگار، النهار افزود: گفته می شود شمار زیادی از نظامیان آمریکایی و هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در این پایگاه نظامی مستقر می شوند تا از این محل ، عملیات در غرب و شمال آفریقا انجام دهند.این تارنما در ادامه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت: آمریکا طی سال های گذشته شمار […]

به گزارش خطرنگار، النهار افزود: گفته می شود شمار زیادی از نظامیان آمریکایی و هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در این پایگاه نظامی مستقر می شوند تا از این محل ، عملیات در غرب و شمال آفریقا انجام دهند.
این تارنما در ادامه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت: آمریکا طی سال های گذشته شمار نیروهای نطامی خود را در این کشور آفریقایی به ۸۰۰ نفر رسانده است.
این پایگاه نظامی در نزدیکی شهر اغادیز قرار دارد و ساکنان محلی بیم آن دارند این منطقه تبدیل به محل درگیری آمریکایی با افراد مسلح شود.
باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ماه فوریه سال ۲۰۱۳میلادی دستور اعزام ۱۰۰ نظامی به نیجر را صادر کرد تا به اصطلاح به مبارزه با نیروهای القاعده در این منطقه بپردازند.
گفته می شود در این منطقه معادن اورانیوم وجود دارد و هر روز ده ها کامیون حامل اورانیوم درحال جابجا شدن است.
ساخت باندهای فرود این پایگاه نظامی آمریکایی که «پایگاه ۲۰۱» نام دارد،از تابستان ۲۰۱۶ آغاز شده و قرار است اوایل سال آینده میلادی این پایگاه به طور کامل به بهره برداری برسد.
ماه نوامبر گذشته دولت نیجر به آمریکا اجازه پرواز هواپیماهای بدون سرنشین از نیامی پایتخت این کشور را صادر کرد.
گفته می شود قرار است هواپیماهای بدون سرنشین از نوع MQ-9 Reaper در این پایگاه نظامی مستقر و ۴۰۰ سرباز آمریکایی به این پایگاه منتقل شوند.
این پایگاه نظامی پس از پایگاه نظامی آمریکا در جیبوتی که چهار هزار سرباز در آن مستقرند، دومین پایگاه نظامی بزرگ آمریکایی در آفریقا خواهد بود.
شبک**خاورم **۲۰۴۱**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


آمریکا


نیجر


پایگاه نظامی

نظرات بسته شده است.