از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 38925

108 بازدید

به گزارش خطرنگار، تبیین شاخص های افزایش گرایش مردم به خرید کالای داخلی، نقش فرهنگ سازی در رونق تولید، استفاده از ظرفیت رسانه ها و تبلیغات برای حمایت از کالای ایرانی و انجام اقدامات زیربنایی برای تعمیق باورپذیری اعتماد به تولید داخلی از جمله موارد مورد بحث در نخستین نشست از شورای فرهنگ عمومی مهاباد […]

به گزارش خطرنگار، تبیین شاخص های افزایش گرایش مردم به خرید کالای داخلی، نقش فرهنگ سازی در رونق تولید، استفاده از ظرفیت رسانه ها و تبلیغات برای حمایت از کالای ایرانی و انجام اقدامات زیربنایی برای تعمیق باورپذیری اعتماد به تولید داخلی از جمله موارد مورد بحث در نخستین نشست از شورای فرهنگ عمومی مهاباد در سال جاری بود.
صادق قادری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: باید از تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ها پرهیز شده و برای تبلیغ محصولات باکیفیت داخلی تخفیف چشمگیر داده شود.
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز بر نقش تولیدکنندگان در تحقق شعار سال تاکید داشت و اظهار کرد: برندسازی و اعتماد سازی ۲ شاخص اصلی در ارتقای تولید داخلی است که واحدهای تولیدی با برخورداری از آن می توانند در بازار رقابت برای خود جایگاهی دست و پا کنند.
ایرج شجاعی افزود: کیفیت و قیمت مناسب نیز از دیگر عواملی است که خود به خود موجب جذب مشتری و تقویت تولید داخلی می شود.
وی اظهار کرد: تخصیص یارانه به بخش تولید و صنعت در ارتقای کیفیت و منطقی شدن بیش از پیش قیمت ها موثر است و با تحقق این موضوع قیمت کالاهای تولیدی ایرانی بسیار مناسب و منطقی خواهد شد.
شجاعی بیان کرد: مسئولان نیز باید با برنامه ریزی عملی نسبت به حمایت از کالای ایرانی گام های عملیاتی بردارند و بستر و زیرساخت های مناسب را مهیا کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز گفت: ۵۰ راهکار برای حمایت از کالای ایرانی پیشنهاد شده است که البته باید این راهکارها معرفی، بومی سازی و اولویت بندی شود.
قادر مرادی اظهار کرد: تبلیغات تولید داخلی، بسترسازی فرهنگی و کیفی سازی تولیدات داخلی رمز موفقیت در حمایت و تقویت کالاهای داخلی است.
وی افزود: زبان هنر در بیان مطالب، جذاب و گیراست و استفاده از این زبان در تبیین اهمیت حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید داخلی بسیار موثر است.
سرهنگ رضا ظهیریان، فرمانده انتظامی مهاباد نیز گفت: علاوه بر رسانه ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز نقش عمده ای در تحقق شعار سال دارند.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز مهاباد نیز گفت: آثار و نتایج کارهای فرهنگی به مرور آشکار می شود و فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی فرآیند زمان بری است.
بهرام قوی بنیه اظهار کرد: خرید کالای ایرانی به عنوان یک تکلیف باید به باور عمومی تبدیل شود و نقش رسانه ها در باورپذیری آن تعیین کننده است.
قوی بنیه بیان کرد: برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی ۴۲ بند تکلیف احصا شده است که رسانه ملی آنها را اجرا می کند.
وی اضافه کرد: تشویق به خرید کالای ایرانی، هدایت افکار عمومی، تهیه و تولید برنامه های مناظره ای و تولید انیمیشن در این خصوص از جمله این تکالیف تعریف شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد نیز گفت: کانون های فرهنگی و تبلیغی و روحانیان می توانند نقش خوبی در تبلیغات و حمایت از کالای ایرانی ایفا کنند.
حجت الاسلام یاسر آقامحمدی اظهار کرد: در کنار حمایت از تولید باید نظارت کافی وجود داشته باشد تا کیفیت کالا در میدان رقابت قابل دفاع باشد.
امام جمعه مهاباد نیز گفت: اگر کالا با کیفیت و قیمت مناسب ارائه شود علاوه بر اینکه رقابت پذیری بالایی خواهد داشت، مشتری هم خود به دنبال آن کالای مطلوب خواهد بود.
ماموستا ملاقادر سهرابی با گلایه از عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و طرح های اشتغال زا گفت: سود تسهیلات بانکی باید معقول باشد تا تولیدکننده ضرر نکند.
وی همچنین ورود کالاهای چینی به کشور، قاچاق کالا و ورود خودروهای خارجی را از موانع تحقق حمایت از کالای ایرانی دانست و افزود: مسئولان باید به فکر رفع این مشکلات باشند.
به گزارش خطرنگار، ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی علاوه بر نیاز به فرهنگ سازی با مولفه های مهم دیگری نظیر افزایش توان رقابت پذیری و سهم بازار این نوع از کالاها در ارتباط است که تحقق هر کدام مسیر موفقیت تولیدات داخلی را هموار می سازد.
پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، انگیزه مضاعفی را در دست اندرکاران ایجاد کرده است که نتیجه آن نیز بهبود اقتصاد ملی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
گرچه مردم در این موضوع نقش اساسی دارند و رفتار آنان و رویکردشان به خرید کالای تولید داخل می تواند این تحولات را ایجاد کند اما تغییر ذائقه مردم الزاماتی دارد و در این عرصه تولیدکنندگان و مسئولان ایفاگر نقش هایی هستند.
تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت بیشتر در این عرصه نیازمند ارتقا رقابت پذیری کالاهای خود هستند و رقابت پذیر شدن محصولات نیز نیاز به عرضه محصول باکیفیت و با قیمت مناسب دارد.
۳۰۷۲/۳۰۹۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


شورای فرهنگ عمومی


تولید ملی


مهاباد

نظرات بسته شده است.