از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 38401

140 بازدید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خطرنگار، صدور تولیدات یاد شده در مقایسه با سال ۹۵ از نظر ارزشی بیش از ۳٫۲ درصد رشد نشان می دهد که این افزایش ناشی از تعدیل نرخ ارز است که سبب شده عایدات ارزی کشور از محل صادرات این نوع کالا افزایش یابد.صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خطرنگار، صدور تولیدات یاد شده در مقایسه با سال ۹۵ از نظر ارزشی بیش از ۳٫۲ درصد رشد نشان می دهد که این افزایش ناشی از تعدیل نرخ ارز است که سبب شده عایدات ارزی کشور از محل صادرات این نوع کالا افزایش یابد.
صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در این مدت، از لحاظ وزنی با رشد منفی ۷٫۸ درصدی به ۶۰ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۲۰ تن رسید؛ این تناژ ۴۶ درصد از سهم کل تناژ تجارت خارجی ایران را در بخش صادرات تشکیل می دهد.
برپایه این گزارش، صادرات زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار ارزش و ثبت رشد ۲۷٫۷ درصدی در مقایسه با سال ۹۵ در مکان نخست قرار دارد.
در سال ۹۶ بیش از ۹۸۴٫۲ میلیون دلار سنگ آهن، ۶۰۳ میلیون دلار سیمان و ۵۶۹٫۴ میلیون دلار محصولات پایین دستی و قطعات فولاد صادر شد؛ همچنین ارزش صادرات سایر محصولات معدن و صنایع معدنی در این مدت ۴۷۶ میلیون دلار بود.
پارسال بیش از ۴۶۲ میلیون دلار انواع محصولات سفال، آجر، کاشی و سرامیک، ۳۸۶٫۷ میلیون دلار محصولات زنجیره روی، ۳۸۴ میلیون دلار مس و محصولات پایین دستی مس، ۳۵۸ میلیون دلار محصولات زنجیره آلومینیوم، ۳۴۴ میلیون دلار انواع سنگ، ۲۲۹٫۵ میلیون دلار محصولات زنجیره سرب و ۱۸۴ میلیون دلار آهن اسفنجی صادر شد.
همچنین، ۸۲٫۲ میلیون دلار فلزات و سنگ های گرانبها (طلا، نقره و غیره) صادر شد که در مقایسه با سال پیش از آن بیش از ۳۱۵ درصد رشد نشان می دهد.
در این مدت، بیشترین رشد صادرات محصولات معدنی با ۳۵۶٫۹ درصد رشد به نیکل و محصولات آن به ارزش ۶۳۲٫۷ هزار دلار و کمترین رشد با منفی ۷۷٫۴ درصد و ارزش ۱۷ میلیون و ۴۷۷ هزار دلار به محصولات زنجیره کروم تعلق گرفت.
به گزارش خطرنگار، بر پایه اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، شمار معادن کشور افزون بر ۱۰ هزار واحد است که حدود ۶ هزار معدن فعال و بقیه در دست تجهیز یا راکد است.
میزان استخراج سالیانه معادن کشور حدود ۴۰۰ میلیون تن است که بیش از ۶۰ درصد آنها مصالح ساختمانی است .
میزان صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی در مدت ۱۰ ماه پارسال بیش از ۵۳٫۳ میلیون تن به ارزش افزون بر ۷٫۵ میلیارد دلار ثبت شد.

اخبار اقتصادی خطرنگار، در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام ** ۳۰۶۵**۲۰۲۵

انتهای پیام /*


اقتصاد


معدن و صنایع معدنی


صادرات


سال ۹۶

نظرات بسته شده است.