از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37992

138 بازدید

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در حالی از اجرای فیلترینگ پیام رسان ‘تلگرام’ از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد که تاکنون هیچ مقام دولتی آن را تایید نکرده اند.او گفت که متعاقب آن، برخی پیام رسان های دیگر خارجی هم […]

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در حالی از اجرای فیلترینگ پیام رسان ‘تلگرام’ از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد که تاکنون هیچ مقام دولتی آن را تایید نکرده اند.
او گفت که متعاقب آن، برخی پیام رسان های دیگر خارجی هم فیلتر خواهند شد.
پیش از این، اظهارنظری دیگر از ابوالحسن فیروزآبادی ، مرکز ملی فضای مجازی را ناگزیراز صدور اصلاحیه کرده بود.
اصلاحیه اخیر مرکز ملی فضای مجازی کشور خبر از روزهای پایانی حیات تلگرام در فضای مجازی ایران می داد. فیروز آبادی در صحبتهایی که احتمالا بد شنیده شد گفت فعلا تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مشخص نشده است.
اما این حرف اینطور انعکاس یافت: دبیر شورایعالی فضای مجازی می گوید تلگرام فیلتر نمی شود.
ساعتی بعد مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه ای درباره سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی ارائه داد.
در متن این اطلاعیه آمده است: در پی سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در برنامه رادیویی ذره بین به اطلاع می رساند به اشتباه از سخنان دکتر فیروزآبادی در رسانه ها تعبیر به عدم انسداد پیام رسان تلگرام شده است، در صورتی که وی در این گفتگو اعلام کرد که «فعلا تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده و اصلا بحث مسدود شدن برای تصمیم گیری مطرح نشده است. مرتبا شقوق مطرح می شود و همانطور که می دانید در دیماه نیز برای مدت دو هفته مسدود شد و هر آن ممکن است اگر شرایطی پیش بیاید این انسداد در تلگرام حاصل شود ولی فعلا قرار بر این است که علی رغم این که ما قوانین ضد انحصار نداریم و به روش معمولی نسبت به تقویت پیام رسان های داخلی اقدام می کنیم، فعلا تصمیمی در رابطه با انسداد گرفته نشده و تلاش می کنیم تا از راه تشویق و اقناع هم مردم و هم کسانی که کانال ها و گروه های پر ترافیک دارند، کسب و کارها، سازمان ها و موسساتی که کانال دارند، نسبت به کوچ اقدام کنند و داخل کشور نیز ظرفیت مناسب فراهم کردیم».
تلگرام اولین بار دی ماه سال گذشته فیلتر شد. اما زیاد طول نکشید که از فیلتر درآمد.

** کانال تلگرامی حضرت آیت الله خامنه ای، پیشتاز هجرت به پیام رسان داخلی
نخستین کانال رسمی ایرانی که اعلام خروج از تلگرام کرد کانال حضرت آیت الله خامنه ای KHAMENEI.IR بود که اعلام کرد فعالیت در تلگرام را متوقف می کند.
در متن پیام این کانال آمده است: در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.
این اقدام KHAMENEI.IR که پیش از شروع برنامه‌ی رسمی نهادهای کشور در توقف استفاده از تلگرام انجام می‌شود، برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی است.
از این پس اطلاع‌رسانی درباره اخبار و‌ مطالب مربوط به رهبر انقلاب اسلامی در پیام‌رسان‌های زیر انجام خواهد شد:
gap.im/khamenei_ir
sapp.ir/khamenei_ir
iGap.net/khamenei_ir

** معاونت اول ریاست جمهوری پیشتاز خروج دستگاه هایی اجرایی از تلگرام
در میان دستگاه های دولتی؛ کانال تلگرامی معاونت اول ریاست جمهوری پیش از همه اعلام خروج کرد.
کانال تلگرامی معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد در چارچوب قوانین ومقررات کشور از امروز مطلبی در این کانال منتشر نخواهد شد و اطلاع رسانی برنامه ها و خبرهای این معاونت به پیام رسان های داخلی منتقل خواهد شد.
در این پیام آمده است که در چارچوب قوانین و مقررات کشور، از امروز در کانال تلگرامی معاون اول رئیس جمهور مطلبی منتشر نخواهد شد و از این پس انتشار اخبار برنامه های ایشان از طریق پیام رسان های داخلی صورت می گیرد که آدرس این صفحات به زودی اعلام خواهد شد.

** انتقال کانال خبری سخنگوی وزارت خارجه
مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه هم در پیامی اعلام کرد که از این پس پیگیری اخبار و مواضع رسمی وزارت امور خارجه به موازات کانال سخنگوی ین وزارتخانه در پیام رسان داخلی سروش امکان پذیر است .
در این پیام که در کانال تلگرامی سخنگوی وزارت امور خارجه منتشر شده آمده است که به موازات کانال ‘سخنگو’ در پیام رسان تلگرام، کانالی مشابه و با همین نام در پیام رسان داخلی ‘سروش’ – https://sapp.ir/sp.mfair‌ – ایجاد شد تا پل ارتباطی دیگری بین ما و شما مخاطبان باشد.
این کانال در عین حال خاطرنشان کرد که کانال ‘سخنگو’ در تلگرام همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بروز رسانی خواهد شد.

** توقف فعالیت کانال اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری در تلگرام
کانال تلگرامی مجلس خبرگان رهبری نیز اعلام کرد: در چارچوب قوانین و مقررات نظام و در راستای پاسداشت منافع ملّی و رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.
در این مطلب از اعضای کانال خواسته شده اخبار و‌ مطالب مربوط به مجلس خبرگان رهبری را از این پیام‌رسان‌های سروش، آی گپ و ایتا پیگیری کنند.
آدرس این کانال در پیام رسان سروش sapp.ir/majlesekhobreganerahbari.ir، در پیام رسان آی گپ: iGap.net/majlesekhobregan و در پیام رسان ایتا: eitaa.ir/majlesekhobreganerahbari است.

این گزارش در حال تکمیل است
**۱۵۵۳** ۳۰۸۱

انتهای پیام /*


سیاسی


فیلتر تلگرام


جهانگیری

نظرات بسته شده است.