از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37939

231 بازدید

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، براساس توافق صورت گرفته و با معرفی انجمن نویسندگان ایران و چین، نویسندگان دو کشور دیدارهای مشترک برگزار می کنند. جمشید خانیان نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان، ابوالقاسم اسمعیل پور مطلق برگزیده کتاب سال در سالهای ۸۶ و ۸۸ و مریم […]

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، براساس توافق صورت گرفته و با معرفی انجمن نویسندگان ایران و چین، نویسندگان دو کشور دیدارهای مشترک برگزار می کنند.
جمشید خانیان نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان، ابوالقاسم اسمعیل پور مطلق برگزیده کتاب سال در سالهای ۸۶ و ۸۸ و مریم برادران حقیر برگزیده جشنواره جلال در حوزه مستند نگاری درسال ۹۵ در سفر به چین با نویسندگانی از چین دیدار کردند.
گفت ‌وگو با نویسندگان جوان پکن در محل آکادمی ادبیات «لوشون»، نشست با نویسندگان ساکن شانگهای و دیدار از بخش آسیا و آفریقای دانشگاه مطالعات بین‌الملل شانگهای ازجمله برنامه‌هایی بود که در این سفر از سوی نویسندگان ایرانی دنبال شد.
گفت‌وگو با اساتید چینی‌زبان فارسی، دیدار با معاون و اعضای برگزیده انجمن نویسندگان شانگهای و پیشنهاد هم اندیشی مشترک برای داستان نویسان کودک و نوجوان ایران و چین از دیگر برنامه های این سفر بود.
در این دیدار چاپ ویژه‌نامه ادبیات معاصر ایران در مجله ادبیات جهان به زبان چینی (در آینده نزدیک) پی گیری و برنامه‌ریزی شد.
در این سفر همچنین در دیدار نویسندگان ایرانی، با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در پکن، پیشنهاد برگزاری همایش لائوتسه و مولانا در مهرماه سال ۹۷ به میزبانی موسسه فرهنگی شهر کتاب و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مطرح و قرار شد تا مقدمات انجام آن نهایی شود.
اشتراک فکری لائوتسه و مولانا در حوزه اندیشه و عرفان زمینه‌ساز برگزاری این همایش است که با شرکت متخصصان اندیشه لائوتسه از چین و مولوی شناسان از ایران قرار است یک بار در ایران و یکبار در چین برگزار شود.
فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


لائوتسه


مولانا


ایران و چین

نظرات بسته شده است.