از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37872

146 بازدید

فریدون سخی کار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: فراخوان این جشنواره استانی در موضوعات آزاد، مشکلات انسان معاصر و مضامین بومی و اخلاقی از دبیرخانه آن در آستارا منتشر شده بود و آثار ارسالی از خارج استان، به داوری گذاشته نشد.وی با اشاره به این که نام این جشنواره از […]

فریدون سخی کار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: فراخوان این جشنواره استانی در موضوعات آزاد، مشکلات انسان معاصر و مضامین بومی و اخلاقی از دبیرخانه آن در آستارا منتشر شده بود و آثار ارسالی از خارج استان، به داوری گذاشته نشد.
وی با اشاره به این که نام این جشنواره از عنوان قله ای در آستارا گرفته شده است افزود: این رویداد فرهنگی برای نخستین بار در غرب استان گیلان برگزار می شود و آثار برگزیده آن در قالب کتاب چاپ خواهد شد.
سیامک حسن زاده مسئول انجمن نمایش شهرستان آستارا نیز گفت: بیشتر نمایش ها در آستارا به صورت کارگاهی و بدون استفاده از نمایشنامه اجرا می شود و این جشنواره می تواند افق جدیدی را برای فعالان عرصه نمایش باز کند.
وی از برگزاری جشنواره ملی نمایش های آئینی و سنتی آستارا در تابستان ۹۷ خبر داد و بیان کرد: این جشنواره در آمفی تئاتر روباز طرح سالمسازی سفیر امید به مدت پنج روز با ویژه برنامه های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.
وی افزود: انجمن نمایش آستارا بعد از حدود ۱۰ سال، فعالیت مجدد خود را با ابتکار آغاز کرده است و به زودی هیات نظارت بر نمایش این شهرستان از بین پیشکسوت ها و تحصیلکرده های آن انتخاب خواهد شد.
شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت می کنند.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره رودو


نمایشنامه نویسی


آستارا

نظرات بسته شده است.