از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37850

190 بازدید

به گزارش خطرنگار، این کنفرانس دو روزه با هدف ارتقا دانش این فناوری در کشور، به صورت مشترک توسط یک شرکت داخلی و دانشگاه صنعتی وین(TU wien) با حضور اساتید و دانشجوهایی از کشورهای اروپایی(اتریش، آلمان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بلژیک و ایتالیا) و آسیایی(چین و هند) برگزار می شود. شرکت کنندگان در این نشست، با […]

به گزارش خطرنگار، این کنفرانس دو روزه با هدف ارتقا دانش این فناوری در کشور، به صورت مشترک توسط یک شرکت داخلی و دانشگاه صنعتی وین(TU wien) با حضور اساتید و دانشجوهایی از کشورهای اروپایی(اتریش، آلمان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بلژیک و ایتالیا) و آسیایی(چین و هند) برگزار می شود.
شرکت کنندگان در این نشست، با ارائه مقاله در باره دانش متالورژی پودر(جدیدترین روش تولید قطعات فلزی با استفاده از پودر فلز)، به تبادل تجربیات علمی و پیشرفت های فناوری در این زمینه اقدام می کنند.
استاد دانشگاه وین در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با خطرنگار، اظهار کرد: در ایران خودروسازان و تولیدکنندگان توانمندی وجود دارد که با استفاده از فناوری متالورژی پودر و افزایش راندمان مصرف ماده و انرژی می توانند پیشرفت بیشتری داشته باشند.
‘هربرت دانینگر’ افزود: البته این صنعت در ایران هنوز جای کار دارد و این کشور باید با استفاده از متخصصان خود و سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه، فعالیتش را گسترش دهد.
وی اضافه کرد: کشور ایران برای گسترش این صنعت بسیار مستعد است.
دانینگر تصریح کرد: با بکارگیری پروژه های صحیح متالورژی پودر می توان در مصرف ماده اولیه و ماشین کاری، صرفه جویی کرد.
رئیس کنفرانس بین المللی متالورژی پودر نیز به خبرنگار خطرنگار، گفت: این کنفرانس در ۲۰ سال گذشته، با فاصله زمانی سه سال یکبار، در اصفهان برگزار شده است.
نخستین کنفرانس بین المللی متالورژی پودر در سال ۱۳۷۵ برگزار شد.
ابوالقاسم آروند افزود: هدف از برگزاری این نشست، انتقال دانش و فناوری غرب در این زمینه به ایران و آشنا کردن پژوهشگران غربی با سطح علمی و فرهنگی کشورمان است.
وی اضافه کرد: هر ۶ دوره این همایش در شهر اصفهان برگزار شده و این انتخاب به درخواست مهمانان خارجی و تعلق خاطر این افراد به این شهر تاریخی بوده است.
آروند گفت: هزینه برگزاری این همایش را شرکت کنندگان خارجی و داخلی پرداخت کرده اند.
وی افزود: ۴۰ مقاله توسط اساتید خارجی و محققان داخلی به این کنفرانس ارسال شده است که در بازه زمانی دو روزه این همایش، ارائه و مقاله برگزیده نیز انتخاب و از آن تجلیل می شود.
رئیس کنفرانس بین المللی متالورژی پودر یادآور شد: دوره ششم این کنفرانس با فاصله ۱۰ سال از پنجمین دوره برگزار شد.
وی افزود: این مساله بدلیل استقبال نکردن شرکت کنندگان خارجی برای حضور در کشور در دوره های قبلی ریاست جمهوری ایران بود.

*** تولیدات داخلی، قابل رقابت با محصولات خارجی است
مدیرعامل شرکت متالورژی پودر مشهد نیر به خطرنگار، گفت: محصولات تولید داخل در زمینه متالورژی پودر از لحاظ کیفیت و قیمت، قابل رقابت با تولیدات کشورهای خارجی بویژه چین است.
علیرضا عشقی افزود: این روش تولید قطعات فلزی از ۳۰ سال پیش در کشور و شهر مشهد شروع شده و پیشرفت قابل توجهی نیز داشته است.
وی اضافه کرد: تولیدات داخل تاکنون پاسخگوی نیاز و مصرف کشورمان بوده است.
عشقی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از مصارف خودروسازی از کشورهای خارجی وارد می شود که با برنامه ریزی صورت گرفته و افزایش تولید، میزان واردات رو به کاهش است.
وی گفت: تاکنون صادراتی در این زمینه صورت نگرفته اما در آینده نزدیک به بازارهای خارجی وارد خواهیم شد، ضمن اینکه تولیدات داخل می تواند هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کیفیت با محصولات دیگر کشورها رقابت کند.
عشقی یادآور شد: در روش های قدیمی تولید قطعات فلزی، انرژی و زمان با هزینه بالا مصرف می شد اما با وجود روش متالورژی پودر، این مشکلات دیگر وجود ندارد.
وی افزود: البته این صنعت نیاز به سرمایه گذاری ثابت بسیار زیادی دارد و فقط با بالا رفتن میزان تولید(تیراژ بالا)، این هزینه قابل جبران است.
عشقی گفت: با استفاده از این روش، قطعات موتوری و گیربکس تولید می شود و از دستاوردهای صنعت متالورژی پودر در کشور و این شرکت، تولید شاتون خودرو است.
متالورژی پودر، فرآیند قالب گیری قطعات فلزی از پودرهای فلزی توسط اعمال فشار بالا برای دقیق شدن شکل هاست.
در اوایل قرن بیستم، فلزهای دیرگدازی مانند تنگستن، مولیبدن توسط روش متالورژی پودر شکل داده شد و به این ترتیب قطعات متالورژی پودر در انواع صنایع مانند لوازم خانگی، اسباب بازی سازی و الکترونیک کاربرد پیدا کرد.
در سال‌های ۱۹۵۰تا۱۹۶۰، روش‌های نوین مانند فُرج پودر و ایزو استالیک گرم در صنعت متالورژی پودر بکار گرفته شد و این روش‌ها با تولید قطعات دارای دانسیته بالا، توان رقابت قطعات متالورژی پودر را افزایش داد.
آخرین کاربرد قطعات متالورژی پودر در صنایع خودرو سازی بود که به موازات صنایع خودرو سازی رشد یافت، به صورتی که امروزه بقای صنعت متالورژی پودر در کشورهای صنعتی بسیار وابسته به صنعت خودروسازی است.

ت/۶۰۲۷/۷۱۵۳

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


صنعت


کنفرانس بین المللی متالورژی پودر


اصفهان

نظرات بسته شده است.