از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37613

150 بازدید

به گزارش خطرنگار، این منبع که به نامش اشاره ای نشده است، به عربی ۲۱ گفت: براساس اطلاعات رسیده، ۱۰ هزار نیروی نظامی، قرار است در جریان سفر «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی به اوگاندا و انعقاد قرارداد در زمینه های مختلف با « یووری موسونی» رئیس جمهوری این کشور آفریقایی، برای پیشبرد اهداف امارات […]

به گزارش خطرنگار، این منبع که به نامش اشاره ای نشده است، به عربی ۲۱ گفت: براساس اطلاعات رسیده، ۱۰ هزار نیروی نظامی، قرار است در جریان سفر «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی به اوگاندا و انعقاد قرارداد در زمینه های مختلف با « یووری موسونی» رئیس جمهوری این کشور آفریقایی، برای پیشبرد اهداف امارات به یمن اعزام شوند.
این منبع یمنی که به نامش اشاره ای نشده است، به این پایگاه خبری گفت: دو هزار نظامی اوگاندا که قرار است به خدمت امارات در آیند، اکنون در سومالی مستقر هستند و براساس این قرارداد، به همراه هشت هزار تن دیگر برای حمایت ابوظبی، راهی یمن خواهند شد.
وی یادآور شد: این اقدام امارات از بیم آن صورت می گیرد که سودان نیروهای خود را که در چارچوب ائتلاف موسوم به «ائتلاف عربی» راهی یمن کرد، از این کشور خارج کند.
این منبع یمنی همچنین تاکید کرد توسعه طلبی امارات در یمن، وحشت عربستان را به دنبال داشته است، به طوری که ریاض از حجم قراردادی که در جریان سفر بن زاید در اوگاندا امضا خواهد شد، اطلاعی ندارد.
تحرکات امارات و اختلاف شدید با عربستان پس از آن صورت می گیرد که نیروهای دو طرف در نوبت های مختلف با یکدیگر درگیری های سنگینی داشته اند، آخرین تنش این نیروها، به هشتم بهمن ۹۶ باز می گردد، جایی که نیروهای «عبدربه منصور هادی» به عنوان متحد عربستان چندین نوبت با نیروهای شورای انتقالی در جنوب به عنوان متحد امارات، درگیر شدند.
شورای انتقالی جنوب در ماه می ۲۰۱۷ ( اردیبهشت/ خرداد ۹۶) با حمایت ابوظبی تشکیل شد، شورایی که از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است، موضوعی که با اهداف عربستان مغایرت دارد.
جنگ یمن به سرکردگی عربستان در حالی وارد چهارمین سال خود می‌شود که ریاض و همپیمانان خود به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته اند و همچنان هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان دادن به آن وجود ندارد.
اختلاف شدید سعودی ها با امارات، بزرگ ترین چالش ائتلاف به سرکردگی عربستان است.
ائتلاف عربی در سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه حمایت از رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*


سیاسی


امارات متحده عربی


یمن


اوگاندا

نظرات بسته شده است.