از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37462

148 بازدید

به گزارش خطرنگار، در این نامه که روز یکشنبه توسط مجمع نمایندگان اصفهان منتشر شد، نمایندگان این استان خطاب به دکتر روحانی آورده اند: باتوجه به اتمام آب شرب پنج میلیون نفر جمعیت استان اصفهان در مردادماه سال جاری و همچنین استمرار خشکی زاینده رود و عدم وجود آب برای کشاورزان استان خواهشمند است دستور […]

به گزارش خطرنگار، در این نامه که روز یکشنبه توسط مجمع نمایندگان اصفهان منتشر شد، نمایندگان این استان خطاب به دکتر روحانی آورده اند: باتوجه به اتمام آب شرب پنج میلیون نفر جمعیت استان اصفهان در مردادماه سال جاری و همچنین استمرار خشکی زاینده رود و عدم وجود آب برای کشاورزان استان خواهشمند است دستور فرمایید زمانی جهت تشکیل جلسه اضطراری با حضور نمایندگان استان تعیین و اعلام نمایید.
این نامه به امضای همه نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی رسیده است.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه در مجموع دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
زاینده رود به عنوان تنها منبع اصلی تامین آب آشامیدنی و کشاورزی استان اصفهان در دهه های اخیر به علت خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت با خشکی مواجه شده است.
مدیر سد و نیروگاه زاینده رود نیز امروز ( یکشنبه ) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: میزان ورودی آب این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.
‘ محمود چیتیان ‘ روز یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از سد زاینده رود افزود: ورودی این سد در سال گذشته حدود ۱۲۷ متر مکعب برثانیه بود که اکنون به ۳۵٫۵ متر مکعب بر ثانیه کاهش یافته است و میزان خروجی آن نیز ۱۲متر مکعب بر ثانیه برآورد می شود.
وی میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود را ۱۵۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: پارسال در چنین روزهایی، ذخیره آب سد زاینده رود ۳۴۰ میلیون متر مکعب بود.
۲۰۹۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


آب


مجمه نمایندگان اصفهان


رئیس جمهوری

نظرات بسته شده است.