از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37345

151 بازدید

رضا برهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: با توجه به همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی بارش های شدید رگباری همراه با رعد و برق تا چهارشنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد که سبب جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در اغلب نقاط استان […]

رضا برهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: با توجه به همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی بارش های شدید رگباری همراه با رعد و برق تا چهارشنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد که سبب جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در اغلب نقاط استان می شود.
وی تصریح کرد: بارندگی بعد از ظهر فردا (دوشنبه) در استان تشدید می شود و وقوع روان آب و جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.
رئیس گروه پیش بینی و پیش یابی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ضمن اینکه در این مدت در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: با ریزش تدریجی هوای سرد از عرض های شمالی ضمن روند کاهشی دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و احتمال وقوع یخبندان و سرمازدگی از اواخر وقت روز سه شنبه بارش پراکنده برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
برهانی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته قاین و سربیشه با ۹ و نهبندان با ۲۹ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند افزود: در این مدت منطقه درح با ۴۶ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.
همچنین هواشناسی کشاورزی اعلام کرد: با توجه به وضعیت جوی تا هفته آینده و افت شدید دمایی کشاورزان استان نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سرمازدگی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.
بارش باران از روز پنجشنبه بیست و سوم فروردین تاکنون موجب خوشحالی مردم و کشاورزان در استان خراسان جنوبی شده است.
بارش رگباری در برخی مناطق استان باعث ایجاد روان آب و جاری شدن سیلاب شد.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


هواشناسی


بارش باران


خراسان جنوبی

نظرات بسته شده است.