از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37293

89 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز – یکشنبه- مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد اجزای یک و دو بند ز تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور اخطار قانون اساسی داد.وی با استناد به اصول ۵۲ و ۵۵ اظهارداشت:در این اصول اشاره […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز – یکشنبه- مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد اجزای یک و دو بند ز تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور اخطار قانون اساسی داد.
وی با استناد به اصول ۵۲ و ۵۵ اظهارداشت:در این اصول اشاره شده که دیوان محاسبات باید به حساب های وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی رسیدگی و حسابرسی کند.
وی افزود: باوجود این که گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درخصوص عملکرد اجزای یک و دو بند (ز) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور خیلی خوب تهیه شده اما باید گفت موارد فراوانی وجود دارد که هزینه ها از مصوبات فراتر رفته است.
نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: به عنوان مثال در بند (الف) این گزارش که در مورد واردات بنزین و نفت گاز بیش از مجوزهای قانونی در سال های ۸۷ تا ۸۹ است، ۲٫۵ میلیارد دلار تخلف شده است.
وی تاکید کرد: آقایان می گویند افراد متخلف محکوم شده اند، اما این سوال وجود دارد که چه کسی این مبالغ را برمی گرداند، به عبارتی فردی تخلف کرده چه کسی این وجوه را پس می دهد، بعد عنوان می شود مبالغ باید از حساب شرکت مذکور جبران شود.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: گزارش مذکور براساس آیین نامه تهیه شده و کمیسیون ها بر این مبنا تخلفات را گزارش می دهند.
وی افزود: این مهم به این معنا نیست که دادستانی و دیوان محاسبات امور را رسیدگی نمی کنند،بنابراین کمیسیون باید تخلفات را رسیدگی کرده تا هرچه سریع تر رسیدگی قضایی در دیوان محاسبات انجام شود.
به گزارش خطرنگار، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در خصوص عملکرد اجزا ۱ و ۲ بند ز تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور در مورد تخلفات دولت های نهم و دهم در برداشت غیر قانونی از درآمدهای فروش نفتی در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.

**قاضی پور: مقدمه فساد از زمان احمدی نژاد آغاز شد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در تذکری گفت: مقدمه فساد از زمان احمدی نژاد و با حضور افرادی همچون وی و بابک زنجانی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، نادر قاضی پور افزود: مقدمه فساد از دولت احمدی نژاد آغاز شد اما در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص عملکرد اجزای یک و دو بند «ز» تبصره یک قانون بودجه ۹۶ نامی از وی و بابک زنجانی برده نشده است.
وی یادآور شد: در دولت احمدی نژاد نفت به افراد فاسدی مثل بابک زنجانی داده شد و عدالت نیست که نامی از این فرد و رییس‌جمهوری وقت در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه برده نشود، دستور دهید این گزارش تکمیل شود.
قاضی پور اضافه کرد: در این گزارش همه پرونده دارند، نامی از افرادی که با هاله‌ای نور ارتباط داشتند، در این گزارش برده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در ارائه این گزارش باید در کنار جزییات اصل فساد درباره مسببان آن نیز اطلاعاتی به میان بیاید تا به صورت عادلانه باشد از این رو این گزارش باید تکمیل شود.
علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکری گفت: دادستانی، دادگاه ها و رییس دیوان محاسبات در حال پیگیری این مسئله هستند و باید به تخلفات افراد متخلف رسیدگی شود.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به وضعیت افراد متخلف در این پرونده رسیدگی شود.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


تخلفات


نفت

نظرات بسته شده است.