از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 36803

119 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، ‘هاشم الهاشمی’ در یادداشتی در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به تهدیدهای واشنگتن در حمله به سوریه نوشته است که رهبران دینی و گروه های مقاومت اسلامی شیعه عراق به آمریکا هشدار دادند که در صورت حمله به سوریه اعلام جهاد و مقاومت می کنند.وی بدون نام بردن […]

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، ‘هاشم الهاشمی’ در یادداشتی در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به تهدیدهای واشنگتن در حمله به سوریه نوشته است که رهبران دینی و گروه های مقاومت اسلامی شیعه عراق به آمریکا هشدار دادند که در صورت حمله به سوریه اعلام جهاد و مقاومت می کنند.
وی بدون نام بردن از این رهبران شیعی عراقی نوشته است که اگر آمریکا از طریق مداخله نظامی بخواهد معادله سیاسی را در سوریه به هم بریزد و برخلاف خواست دولت و ارتش و متحدان سوریه عمل کند، علیه آمریکا اعلام جهاد و مقاومت می کنند.
الهاشمی خاطرنشان کرده است که باید مقدسات دینی شیعیان در سوریه از هرگونه نزاع سیاسی و نظامی دور باقی بماند.
در همین راستا ‘بسام النصرالله’ از کاربران فعال عراقی در شبکه های اجتماعی که معروف به نزدیک بودن به دولت حیدر العبادی است، در توئیتی نوشته است که موضع عراق در قبال جدال لفظی بین آمریکا و روسیه بر سر سوریه همچنان بی طرفی است.
وی اضافه کرده است که عراق متحد آمریکا است و از طرفی دوست روسیه و ایران است و در این برهه مصلحت عراق این است که به منافع خود فکر کرده و از این تنش ها فاصله بگیرد.
وی افزوده است که موضع عراق و لبنان در قبال سوریه مشابه هم است و هر دو کشور مخالف حمله نظامی به سوریه هستند.
درهمین حال گروه مقاومت اسلامی جنبش النجباء در بیانیه ای در واکنش به تهدیدهای نظامی آمریکا علیه سوریه، تهدید به مقاومت مسلحانه در برابر این تهدیدها و خنثی کردن آن همانند طرح تروریستی داعش و جبهه النصره علیه سوریه و عراق کرد.
مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق نیز هشدار داد سخنان اخیر ترامپ درخصوص احتمال حمله به سوریه، بسیار خطرناک است و منطقه را به پرتگاه می برد.
وی در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال مداخله نظامی در بحران سوریه آن را تحریک آمیز توصیف کرد.
وی با تاکید بر آمادگی برای دفاع از مرزهای غربی عراق (با سوریه) هشدار داد در صورت به خطر افتادن مقدسات در سوریه، دست روی دست نخواهیم گذاشت.
دونالد ترامپ روز چهارشنبه در ادامه لفاظی های توییتری خود تهدید کرد که واشنگتن سوریه را با موشک هوشمند و جدید خواهد زد.
دولت آمریکا و چند کشور دیگر غربی به بهانه اثبات نشده استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دومای سوریه، تهاجم وسیع رسانه ای و سیاسی علیه دولت سوریه و متحدانش به راه انداخته اند.
ناظران و تحلیلگران مسائل منطقه، با اشاره به تجربه اقدامات گذشته جنگ طلبان واشنگتن در افغانستان و عراق، نسبت به تبعات غیر قابل کنترل هر گونه مداخله نظامی دیگر در منطقه هشدار می دهند.
خاورم *۳۵۳*۳۸۰*

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


تهدید ترامپ


سوریه

نظرات بسته شده است.