از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 36315

117 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، شش نفر از نمایندگان مجلس ملی از جمله ‘مخدوم خسرو بختیار’ رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی و دو نفر نمایندگان مجلس ایالتی پنجاب روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی مشترک از سمت های خود استفعا و همچنین از حزب حاکم نیز کناره گیری کردند.‘بلخ شیر مزاری، طاهر بشیر چیما، […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، شش نفر از نمایندگان مجلس ملی از جمله ‘مخدوم خسرو بختیار’ رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی و دو نفر نمایندگان مجلس ایالتی پنجاب روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی مشترک از سمت های خود استفعا و همچنین از حزب حاکم نیز کناره گیری کردند.
‘بلخ شیر مزاری، طاهر بشیر چیما، رانا محمد قسیم نون، سلیم الله چوهدری، باسط بخاری، طاهر اقبال و سردار دریشک’ از دیگر اعضای مجالس ملی و ایالتی پنجاب هستند که از عضویت حزب مسلم لیگ نواز کناره گیری کردند.
این سیاستمداران با انتقاد از عملکرد حزب سابق خود، مصمم به تشکیل حزب یا جبهه سیاسی جدید شده که هدف آن اعلام مناطق جنوبی ایالت پنجاب به عنوان یک ایالت مجزا اعلام شده است.
سال گذشته پس از حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر سلب صلاحیت نواز شریف نخست وزیر وقت و برکناری وی از این مقام، حزب مسلم لیگ نواز (حزب حاکم فعلی این کشور) را تحت فشار قرار داد و از آن زمان تاکنون برخی از نمایندگان مجالس ملی و ایالتی وابسته به این حزب و سیاستمدران راه خود را از حزب نواز شریف جدا کردند.
اخیرا نیز آقای ‘رمیش کومار’ نماینده اقلیت هندو که به نمایندگی از حزب مسلم لیگ نواز در مجلس ملی پاکستان عضو بود، ضمن اعلام کناره گیری از این حزب به حزب تحریک انصاف به ریاست عمران خان، رقیب سرسخت نواز شریف ملحق شد.
پیش از این زمزمه هایی نیز مبنی بر جدایی ‘چودری نثار علی خان’ از اعضای سرشناس حزب مسلم لیگ نواز از این حزب و پیوستن به حزب تحریک انصاف به گوش رسید، با این حال مسئولان حزب مسلم لیگ نواز از جمله ‘محمد صفدر’ داماد نواز شریف با رد این شایعه گفت که آقای چودری نثار از اعضای اصلی این حزب بوده و به کناره گیری از حزب مسلم لیگ نواز میل ندارد.
البته ‘نواز شریف’ نخست وزیر پیشین پاکستان و رهبر مادام العمر حزب ‘مسلم لیگ – نواز- پاکستان در واکنش به جدایی این افراد گفت که آنها پیش از این نیز عضو این حزب نبوده اند.
وی در حاشیه برگزاری دادگاه بررسی تخلفاتش در جمع خبرنگاران مدعی شده که افرادی که جدا شده اند، پیش از این نیز در انتخابات رییس حزب به او رای نداده اند.
این عضو موثر حزب مسلم لیگ – نواز – گفته است که این سیاستمداران، نام بدی برای نام بدی برای سیاست به ارمغان آوردند و در نهایت از صحنه حذف می شوند.
آساق*۲۷۴*۶۱۲۵**۱۱۴۴

انتهای پیام /*


سیاسی


پاکستان


حزب نواز شریف


کناره گیری از حزب

نظرات بسته شده است.