از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 36304

74 بازدید

حجت‌ الله ایوبی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، نوروز را یک روی سکه هویت ایران اسلامی معرفی و اظهار کرد: آیین های نوروزی با سنت‌های اسلامی در هم آمیخته و به میراثی معنوی و ارشمند تبدیل شده است. وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از جهانیان، نوروز […]

حجت‌ الله ایوبی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، نوروز را یک روی سکه هویت ایران اسلامی معرفی و اظهار کرد: آیین های نوروزی با سنت‌های اسلامی در هم آمیخته و به میراثی معنوی و ارشمند تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از جهانیان، نوروز را آغاز سال نو می‌دانند، ادامه داد: قلب نوروز در ایران می‌تپد و این کشور خاستگاه نوروز و نوروزیان است.
رئیس سابق سازمان سینمایی با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ایام نوروز، توضیح داد: برنامه اصلی این معاونت از چهارم تا یازدهم فروردین ماه برگزار شد و مهمترین هدف هم این بود که پای برنامه‌های نوروزی را به بوستان‌ها و بیرون از خانه‌ها باز کنیم بنابراین طرح نوروزگاه به ذهنمان رسید که با استقبال هم روبرو شد.
وی اضافه کرد: ۱۵نوروزگاه در مناطق مهم دایر شد که هرشب پس از نماز مغرب و عشا با استقبال بسیار خوب مردم، برنامه های جذابی را تدارک دیدند.
ایوبی با اشاره به استفاده از دستگاه‌های سینمای سیار که در دوران مسئولیت وی در سازمان سینمایی راه اندازی شد، افزود: سینماهای محله را در نوروزگاه‌ها و فضای آزاد را با پرده های بزرگ، کیفیت دیجیتال و صدا و تصویر خوب راه اندازی کردیم که این اتقاق می تواند، سرآغاز برنامه های خوبی برای شب های تهران باشد.
قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در محله های بسیار محروم و مکان هایی که خانواده ها ناچار هستند فرزندانشان را قبل از غروب آفتاب در خانه و از ترس محیط بد و آلوده حبس کنند، سینمای محله راه اندازی شد که خانواده ها با فرزندان خود حضور شبانه در خیابان را در برنامه هایی زیبا تجربه کردند.
وی با یادآوری این مطلب که رساندن کالاهای فرهنگی به اقشار محروم وظیفه شهرداری است، تصریح کرد: باید فیلمی که با پول نفت تولید می شود به دست مردم محرومی برسد که در عمرشان نمی توانند رفتن به سینما را تجربه کنند.
ایوبی با اشاره به برگزاری نمایش فیلم ویژه خادمان شهر تهران در ایام دهه فجر اضافه کرد: این اتفاق سبب شد، گروهی از خادمان شهر تهران برای اولین بار فیلم های فجر را با خانواده های خود ببینند؛ اتفاقی که بسیار ارزشمند است.
این مدیر فرهنگی افزود: شهرداری تهران امکانات زیادی دارد و قرار نیست با استفاده از آنها با بخش خصوصی رقابت کند، بنابراین تنها توجیه هزینه کرد برای این زیرساخت های فرهنگی، هنری و ورزشی، ارائه خدمات ویژه به شهروندان نیازمند، جوانان، دانشجویان و ایجاد انگیزه برای شکوفایی خلاقیت ها و کمک به آفرینش های هنری و فرهنگی است.
ایوبی نوروز را حلقه وصل همه ایرانیان از اقوام مختلف دانست و یادآور شد: نوروز ظرفیتی بزرگ برای ایجاد مهر، پیوند و همبستگی ملی است.
قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: ایران تنها کشوری است که پرچم اسلام و دیانت را در جهان بلند کرده بنابراین تصور اینکه مردم در شب های بهاری در بوستان‌ها با خانواده های خود موسیقی محلی می شنوند، فیلم می بینند و شادی حلال را تجربه می کنند، بسیار زیباست.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۸۸۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایوبی


سینما در نوروز


معاون فرهنگی شهرداری

نظرات بسته شده است.