از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 35628

373 بازدید

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه فرهنگی خطرنگار، از واحد هماهنگی دوبلاژ تلویزیون، پیکر مرحوم بهرام زند قرار است فردا از مسجد بلال صدا و سیما تشییع و در شهریار به خاک سپرده شود.بهرام زند پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون در سال ۱۳۲۸ در تبریز به دنیا آمد و فعالیت دوبله را از سال ۱۳۴۴ […]

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه فرهنگی خطرنگار، از واحد هماهنگی دوبلاژ تلویزیون، پیکر مرحوم بهرام زند قرار است فردا از مسجد بلال صدا و سیما تشییع و در شهریار به خاک سپرده شود.
بهرام زند پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون در سال ۱۳۲۸ در تبریز به دنیا آمد و فعالیت دوبله را از سال ۱۳۴۴ آغاز کرد و از ۱۳۵۸، به عنوان مدیر دوبلاژ نیز فعالیت داشت.
وی هم‌چنین در سال ۱۳۶۲ با بازی در فیلم میرزا کوچک خان، بازیگری را تجربه کرد.
این دوبلور مطرح در فیلم‌های بسیاری به جای شخصیت‌های گوناگون سخن گفت و سرپرستی گویندگان را در سریال‌های ایرانی از جمله «امام علی (ع)» و «مدار صفر درجه» و مدیریت دوبلاژ در مجموعه‌های خارجی پر مخاطبی مانند «جنگجویان کوهستان»، «شرلوک هلمز» و «ناوارو» را عهده‌دار بود.
بهرام زند صداپیشگی بازیگران مطرحی چون مل گیبسون، جورج کلونی، راسل کرو، بروس ویلیس، جان تراولتا، جیسون استاتهام، دانیل دی لوییس و نیکلاس کیج را در فیلم های مختلف برعهده داشت.
همچنین مستندهای ایران – مشهد، سفره های بهشتی و مطبخ سرکار فیض آثار به گویندگی بهرام زند پخش شده است.
فراهنگ **۹۰۲۲**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


درگذشت


دوبلور


بهرام زند

نظرات بسته شده است.