از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 35107

155 بازدید

به گزارش خطرنگار، تاریخ آغاز به کار فدراسیون پزشکی ورزشی در ایران به ۷۰ سال پیش برمی گردد اما این فدراسیون پس از انقلاب اسلامی به ویژه از سال ۶۹ و با ایجاد ساختاری جدید و تشکیل کمیته خدمات درمانی فعالیت های خود را گسترده تر و تا امروز خدمات بسیاری به ورزشکاران ارایه کرد. […]

به گزارش خطرنگار، تاریخ آغاز به کار فدراسیون پزشکی ورزشی در ایران به ۷۰ سال پیش برمی گردد اما این فدراسیون پس از انقلاب اسلامی به ویژه از سال ۶۹ و با ایجاد ساختاری جدید و تشکیل کمیته خدمات درمانی فعالیت های خود را گسترده تر و تا امروز خدمات بسیاری به ورزشکاران ارایه کرد.
به این ترتیب هیات های پزشکی ورزشی در استان ها و شهرستان ها موظف شدند با دریافت حق عضویتی ناچیز در هر سال ، در صورت نیاز به ورزشکاران آسیب دیده خدمات درمانی ارایه کنند.
از سوی دیگر، آمار بیمه شدگان ملاکی برای تشخیص تعداد ورزشکاران سازمان یافته در هر شهرستان بوده و به مدیران تصمیم گیر در عرصه ورزش کمک می کند تا با توجه به این آمار و ارقام، برای توسعه امکانات در هر منطقه گام بردارند.
از مجموع ذستکم ۲۸ هزار ورزشکار سازماندهی شده در استان سمنان ۱۴ هزار تن ورزشکاران شاهرودی هستند.
رییس هیات پزشکی ورزشی شاهرود با حضور در دفتر خطرنگار، این شهرستان با تاکید بر ضرورت توسعه بیمه ورزشی گفت : ارایه خدمات مناسب و افزایش آگاهی سبب شده تا آمار ورزشکاران بیمه شده شهرستان از ۱۰ هزار تن در سال ۹۴ به بیش از ۱۴ هزار تن در سال گذشته افزایش یابد.
سید هادی نقیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خطرنگار، با تاکید بر این که صدور کارت بیمه ورزشی یکی از قوانین وزارت ورزش و جوانان بوده و گرفتن آن برای ورزشکاران اجباری است، افزود: الزام به قرار گرفتن زیر پوشش بیمه ورزشی در قالب بروشور، اطلاعیه و یا در حین بازرسی از باشگاه ها گوشزد می شود با این حال ارایه خدمات مطلوب سبب می شود مردم بدون اجبار برای بیمه ورزشی به این هیات مراجعه کنند.
وی ادامه داد : ورزشکاران با پرداخت سالانه ۱۵۰ هزار ریال می توانند در صورت آسیب در حین ورزش و نیاز به جراحی های تخصصی با هزینه ای اندک در بیمارستان های طرف قرارداد فدراسیون پزشکی ورزشی درمان شوند.
نقیبی با اشاره به پرداخت غرامت فوت یا نقص عضو تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، بیان کرد: در حالی که امسال تعرفه بیمه ورزشی ثابت مانده، سقف پوشش این بیمه با افزایش ۱۰ درصدی رو به رو است.
رییس هیات پزشکی ورزشی شاهرود نیمی از آمار بیمه شدگان استان را مربوط به این شهرستان دانست و بیان کرد: با این وجود هنوز ورزشکاران بسیاری در شهرستان بدون برخورداری از بیمه به فعالیت می پردازند و فرهنگ سازی بهترین روش برای روی آوردن به این نوع خدمت است.
نقیبی با بیان این که شاهرود تنها شهرستان غیر از مراکز استان دارای هیات پزشکی ورزشی درفضایی مستقل از اداره های ورزش و جوانان است، یادآور شد: این امر موجب ارایه خدمات بهتر به همشهریان می شود اما تامین هزینه های جاری هیات، نیازمند افزایش سهمیه شهرستان از حق بیمه ورزشکاران است.
وی از تاسیس نخستین مرکز تخصصی فیزیوتراپی برای ورزشکاران استان در شاهرود خبر داد و گفت: این مرکز تا یک ماه آینده با همکاری بخش خصوصی و به منظور افزایش کیفیت خدمات پزشکی به ورزشکاران استان راه اندازی می شود.
وی همکاری نکردن برخی باشگاه ها و هیات های ورزشی در پرداخت دستمزد پزشکیاران فرستاده شده به مسابقات را یکی دیگر از چالش های پیش روی این مجموعه دانست و گفت : به خاطر حفظ شان پزشکیاران، هیات پزشکی ورزشی دستمزد آنان را کامل پرداخت می کند اما حدود ۳۰ درصد از هزینه ها به هیات باز نمی گردد.
وی اضافه کرد : پارسال بیش از یکهزار و ۲۰۰ ساعت مسابقات توسط هیات پزشکی ورزشی پوشش داده شده است.
نقیبی برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های کاربردی در سطح شهرستانی، استانی و کشوری را از دیگر اقدامات این هیات برشمرد و افزود: حقوق ورزشی، کمک های اولیه، آسیب های ورزشی، مکمل ها و آنتی دوپینگ، تغذیه ورزشی و همچنین دوره کشوری ماساژ ورزشی از جمله کلاس های برگزار شده در سال گذشته است.
بنابر دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان ورود ورزشکاران به زمین ورزشی (تمرینی یا مسابقه) بدون کارت بیمه ورزشی غیر مجاز است، در غیر این صورت همه حوادث احتمالی رخ داده به عهده مسئول باشگاه، مربی و مسئولان برگزاری مسابقات خواهد بود و فدراسیون پزشکی ورزشی در این صورت تعهدی نخواهد داشت.
پرداخت کمک هزینه درمان آسیب های ورزشی حداکثر پنج برابر تعرفه دولتی ، پرداخت غرامت نقص عضو دایم و یا فوت ناشی از حوادث ورزشی ، پرداخت کمک هزینه جبران خرید وسایل جراحی و امکان استفاده از خدمات سرپایی و بستری درمانگاه نهای تخصصی و فوق تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های تابعه در استان های سراسر کشور از مزایای بیمه ورزشی هستند.
شهرستان شاهرود ۱۴ هزار ورزشکار ساماندهی شده دارد.
۷۳۵۹/۶۱۶۷

انتهای پیام /*


ورزش


ورزش


بیمه


شاهرود

نظرات بسته شده است.