از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 34637

134 بازدید

به گزارش روز یکشنبه خطرنگار، از یونهاپ کره جنوبی، شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته بنابه درخواست آمریکا ۲۱ شرکت کشتیرانی، یک فرد تایوانی، ۱۵ کشتی کره شمالی و ۱۲ کشتی کشورهای دیگر را تحریم کرد. تصویب این بسته تحریمی در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در اولین سفر خارجی خود […]

به گزارش روز یکشنبه خطرنگار، از یونهاپ کره جنوبی، شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته بنابه درخواست آمریکا ۲۱ شرکت کشتیرانی، یک فرد تایوانی، ۱۵ کشتی کره شمالی و ۱۲ کشتی کشورهای دیگر را تحریم کرد.
تصویب این بسته تحریمی در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در اولین سفر خارجی خود به دیدار «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین رفت کیم قرار است که ۲۷ آوریل (هفتم اردیبهشت) با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و در ماه می نیز با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.
ترامپ هر چند موافقت کرده است با کیم دیدار کند، اما در ۸ فروردین امسال در تویتی نوشت: فشار و تحریم‌های حداکثری بر کره شمالی باید ادامه پیدا کند.
شورای امنیت سازمان ملل پیش از این صادرات زغال سنگ، آهن، منسوجات، شیلات و برخی محصولات دیگر کره شمالی را تحریم کرده بود این شورا همچنین صادرات نفت خام و پالایش شده به این کشور را تحریم کرده است.
اما یک مقام وزارت امور خارجه کره ‌جنوبی امروز از تحریم های جدید و تشدید فشارهای شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی حمایت و اعلام کرد این تحریم ها با هدف جلوگیری از انتقال نفت و اقلام ممنوعه به کره‌شمالی اعمال شده است.
این مقام کره‌جنوبی افزود: این اقدام از عزم جامعه بین المللی برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌ شمالی حکایت دارد و لطمه ای به مذاکرات آتی دو کره نخواهد زد.
وزارت خارجه کره جنوبی افزود: این وزارتخانه همچنان در حال بررسی یک فروند کشتی حامل نفت از پاناما به کره شمالی است که اواخر سال گذشته توسط این کشور توقیف شد.
**آساق**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


کره شمالی


کره جنوبی


تحریم

نظرات بسته شده است.